به گزارش ایرنا، حسین کلانتری شنبه شب در نشست خبری بمناسبت آغاز هفته دولت اظهار داشت: کشور امروز در بدترین و سخت ترین شرایط و دشمنی ها از سوی استکبار جهانی مواجه شده و البته دولت دوازدهم نیز سرافرازانه ، مقتدر و با عزت در حال عبور از این گردنه دشوار است.

وی بیان کرد: دولت در چنین شرایط سختی کارها و دستاوردهای بزرگی در حوزه های گوناگون داشته که مجموعه مدیران در بخش های مختلف در این هفته باید با قاطعیت ، شفافیت و البته بدون لکنت زبان نیز به بیان بخشی از این دستاوردها بپردازند که خروجی آن نیز تقویت امید و دلبستگی بیشتر مردم به نظام خواهد بود.

وی بر ضرورت حمایت، تقویت و برجسته سازی نقاط مثبت ، ظرفیت ها و استعدادها در سطح کلان و این استان از سوی رسانه ها، نخبگان و افراد دارای تریبون به ویژه در هفته دولت و پرهیز از سیاه نمایی و ناامید کردن مردم تاکید کرد و گفت: البته این به معنای نادیده گرفتن ایرادها و ضعف ها در بدنه دولت و حوزه اجرایی نیست.

وی نقش ممتاز و تعیین کننده رسانه ها در جهت دهی افکار عمومی را یادآور شد و گفت: به نظر می رسد نقاط ضعف و کمبودها بیش از ظرفیت ها و نقاط مثبت در کهگیلویه و بویراحمد برجسته سازی می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: یکی از ظرفیت های انحصاری و محور توسعه این استان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است که یکی از راه های تقویت آن برجسته سازی نقاط مثبت ، ظرفیت ها و استعدادهای طبیعی، تاریخی و فرهنگی در این حوزه است.

برچسب امنیتی ندهیم

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود به برخی موانع توسعه این استان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از ایرادها و مانع جدی فرا روی توسعه کهگیلویه و بویراحمد دامن زدن بیش از حد به مسایل سیاسی، جناحی و یا منطقه ای است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از دیگر موانع جدی فرا روی توسعه این استان خودزنی ها، بزرگنمایی مشکلات و البته زدن برچسب های امنیتی یا سیاسی بر روی برخی موضوعات و یا مشکلات ریز است که رسانه ها می توانند نقش موثری در تغییر این رویکردهای منفی داشته باشند.

۲۵۳طرح عمرانی و اقتصادی در کهگیلویه وبویراحمد افتتاح می شود

استاندار کهگیلویه وبویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی ۲۹۰ طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در این استان خبر داد و گفت: ۲۵۳ مورد از این طرح ها افتتاحی و ۳۷ مورد نیز کلنگ زنی خواهد شد.

کلانتری اظهار داشت: ۳۱ مورد از طرح های قابل افتتاح در هفته دولت امسال اقتصادی و مابقی نیز عمرانی در حوزه های مختلف راه، بهداشت ، اوزش، ورزش، آب ، گاز رسانی ، برق رسانی و خدمات خواهد بود.

کلانتری همچنین مجموعه اعتبار هزینه شده و یا پیش بینی شده برای طرح های عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال را افزون بر ۶ هزار میلیارد ریال ذکر کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد میزان اشتغالزایی این تعداد طرح اعم از عمرانی و اقتصادی را نیز حدود سه هزار نفر عنوان کرد.

کلانتری با تاکید بر اینکه اولویت اساسی در اجرای طرح های عمرانی با طرح های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است، گفت: هم اینک بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ طرح عمرانی نیمه تمام در این استان در حال اجراست که بخش عمده ای از آنها انباشت و طرح های راکد و نیمه تمام از سال ها و حتی دولت های گذشته است.

وی همچنین طرح ملی پاتاوه – دهدشت و بیش از ۱۰۰ طرح مهم راهسازی، پتروشیمی های دهدشت و گچساران، طرح های آبرسانی به شهرهای دهدشت سوق ، لنده و لیکک از سد کوثر، طرح چهارخطه کردن ۲۰ کیلومتر ورودی شهرهای استان و سد تنگ سرخ را از جمله طرح های مهم و دارای اولویت و شتاب بخشی در استان دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح ها تحول بزرگی در زمینه ایجاد زیرساخت ها در استان ایجاد خواهد شد.

۳۰۱۶/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.