به گزارش ایرنا عدل هاشمی پور روز دوشنبه در بازدیدی به همراه مسئولان از محل اجرای این سد تصریح کرد: مطالعات فاز اول سد آبریز در مرحله پایانی است و بر اساس تعهد پیمانکار مطالعات این طرح تا پایان سال ۹۸ انجام می شود.

وی بیان کرد: بعد از انجام مطالعات، این سد وارد فاز اجرایی خواهد شد.

هاشمی پور گفت: در این طرح آب بصورت ثقلی از یک تونل به طول چهار هزار ۹۰۰ متر به لوله‌هایی به طول هفت هزارو ۴۰۰ متر انتقال و با احداث تونلی به طول شش هزارو ۴۵۰ متر آب به دشت های کهگیلویه و چرام خواهد رسید.

وی ارتفاع این سد را ۱۵۰ متر و بصورت آر سی سی اعلام کرد.

هاشمی پور بیان کرد:  بر اساس تخصیص وزارت نیرو ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از این سد به دشت های کهگیلویه و چرام منتقل خواهد شد.

فرماندار کهگیلویه نیز گفت: سد آبریز برای آبیاری بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های کهگیلویه و چرام پیش بینی شده شکوفایی و توسعه بخش کشاورزی در این مناطق را در پی خواهد داشت.

علیرضا اتابک اظهارداشت: سد آبریز یکی از طرح‌های بسیار خوب دولت است که با بهره برداری از آن زمینه اشتغالزایی و توسعه بخش کشاورزی فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: سد آبریز با توجه به تولید ۲۸ هزار مگاوات برق هم برای دولت و مردم سودآوری زیادی دارد.

سد آبریز در محدوده روستای آبریز در شمال شرقی کهگیلویه قرار دارد.

با اجرای این طرح بیش از ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در ۲ شهرستان کهگیلویه و چرام به شبکه‌های نوین آبیاری مجهز خواهد شد.

بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در ۲ شهرستان کهگیلویه و چرام ساکن هستند و بخش کمی از حدود ۷۰هزار هکتار زمینهای کشاورزی این مناطق آبی است.

۷۵۳۱/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.