به گزارش ایرنا در پی درگذشت عالم ربانی ، مجاهد نستوه، فقیه عالیقدر موسس حوزه علمیه کهگیلویه حجت الاسلام و المسلمین آ میراحمد تقوی (ره) روز جمعه ۲۵ مرداد در کهگیلویه وبویراحمد عزای عمومی اعلام شد.

شورای فرهنگ عمومی استان و حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از مردم ولایت مدار قدرشناس و دوستدار روحانیت در استان خواست که با حضور باشکوه در مراسم تشییع عالم ربانی و موسس حوزه علمیه کهگیلویه برگ زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار استان به ثبت برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین آمیر احمد تقوی مؤسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه و از مشاهیر و علمای برجسته کهگیلویه و بویراحمد صبح روز پنجشنبه در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به لقاء الله پیوست.

فرماندار کهگیلویه روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری و ستاد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی اظهارداشت:مراسم تشییع این عالم ربانی فردا جمعه از ساعت پنج بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

علیرضا اتابک تصریح کرد: مراسم برگزاری نماز میت در ورزشگاه آزادی دهدشت با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از برگزاری نماز میت و تشییع از سوی مردم این عالم ربانی در حوزه علمیه به خاک سپرده خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین میراحمد تقوی که نقش ممتاز و تعیین کننده ای در تحولات انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه وبویراحمد داشت با تربیت روحانیون و طلاب در سطح استان و حوزه کهگیلویه بزرگ به ترویج و تبلیغ مبانی دینی و اسلامی همت گمارد.

آمیراحمد تقوی با توجه به موقعیت و شخصیت برجسته خود و با نفوذ کلامش و احترام ویژه ای که میان مردم منطقه داشت در مقطع مهم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ در منطقه حساس و عشایری کهگیلویه، فرایند این تحول مهم را با درایت تمام، مدیریت و رهبری کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز با تمامی وجود و اعتبار معنوی خویش را در خدمت تحکیم و استقرار نظام نوپای اسلامی قرار داد.

آمیر احمد تقوی، یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌ها در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است که پس از طی مدارج علمی‌ در نجف اشرف و با حدود ۵۰ سال مجاهدت علمی و دینی در ترویج احکام اسلام، تعظیم شعائر دین، ارشاد جامعه، اصلاح ذات البین و حل و فصل اختلافات و منازعات مردم، کمک به بیماران و نیازمندان، تأسیس حوزۀ علمیه، احداث مساجد و حسینیه‌ها، تجدید بنای شکوهمند امامزاده سید محمود (ع) در کهگیلویه منشاء خدمات فراوان و مرجع و ملجا اصلی امور مردم شد.

آمیر احمد تقوی در سال ۱۳۰۲ در بهبهان متولد شد و روز پنجشنبه ۲۴ مردادماه ۱۳۹۸ دار فانی را وداع گفت.

پدر وی آمیر علی صفدر تقوی عالم منطقه کهگیلویه بود. میر احمد خواندن، نوشتن و مقدمات عربی و قرآن را نزد پدر آموخت، مقدمات را در بهبهان نزد شیخ عبدالهادی مجتهدی فرا گرفت و در سال ۱۳۲۸ عازم نجف شد.

وی در نجف از اساتیدی چون شیخ محمد علی، شیخ علی رشتی،میرزا کاظم تبریزی، سید جلیل یزدی، سید عباس مهری، سیداسدالله مدنی، شیخ علی اصغر اراکی و سید علی سیستانی استفاده کرد.

۹۸۲۸/۶۱۱۰


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.