سید نوید موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان اعتبار اختصاص یافته تاکنون بیش از ۲۰ درصد تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: از این محل امسال ۲۴ طرح بازآفرینی شهری در یاسوج، دهدشت و گچساران اجرا خواهد شد.

موسوی بازار روز دهدشت ، ساخت پارک محله ای سادات و رادک، ساخت دیوار حائل و پیاده راه محله لبنان،احداث سیل بند هدایت آب‌های سطحی میدان مرکزی شهر دهدشت، روکش آسفالت محوطه بازار روز دهدشت، ساماندهی و کف سازی ورودی محله لبنان، ساخت پل ارتباطی محله سادات به رادک، بازگشایی معبر هشت متری حدفاصل خیابان شهید بشارت تا مسجد بیت العباس، بازگشایی معبر هشت متری خیابان شهید امینی به خیابان بشارت مسکونی و تجاری و چشمه نباتی یاسوج را از مهمترین این طرح ها اعلام کرد.

وی طرح بازار روز دهدشت را از مهمترین طرح بازآفرینی شهری این استان اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز می شود و با بهره برداری از این پروژه دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه بر روی ریل توسعه قرار خواهد گرفت.

موسوی ادامه داد: هم اکنون بیش از  ۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح تخصیص داده شده است.

وی  مساحت این طرح را یک هزارو ۶۰۰ متر اعلام کرد و گفت: در این پروژه علاوه بر ساخت صنوف مختلف، مکانی برای فروش صنایع دستی نیز پیش بینی شده است.

موسوی با بیان اینکه امسال ۹ طرح بازآفرینی شهری در دوگنبدان اجرا خواهد شد  اظهار داشت: طراحی طرح ها بازآفرینی شهری تا پایان شهریور سال جاری تهیه خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح های بازآفرینی شهری در محله های سادات، رادک، لبنان، کیامرثی و مرکز شهر دوگنبدان اجرا خواهد شد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای ۹طرح بازآفرینی شهری در دوگنبدان بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

موسوی افزود: هم اکنون پل ارتباطی محله سادات به لبنان با اعتباری بیش از هفت میلیارد ۶۶۰ میلیون ریال، ایجاد بوستان محله ای در محله های سادات و لبنان با اعتبار ی بیش از ۱۶ میلیارد ریال، بهسازی و نوسازی مدرسه ابتدایی محله رادک با ۱۲ میلیارد اعتبار و پیشرفت ۴۰ درصد،کتابخانه محله رادک با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و جدول گذاری و پیاده رو سازی و آسفالت محله رادک با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در دست اجراست.

۱۵۹هزار نفر از جمعیت شهرهای مختلف استان از جمله یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در سکونتگاه‌های ناکارآمد و بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

۲ هزار و ۸۲ هکتار سکونت‌گاه غیر رسمی و بافت فرسوده در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را دارد و یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

این استان ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۴ درصد آن در شهرها و ۴۶ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

۲۰۸۲/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.