مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با آغوش باز پذیرای متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی استان هستیم .

به گزارش ایسنا - منطقه کهگیلویه و بویراحمد سیدهاشم موسوی جهان‌آباد در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامی‌داشت 21 مردادماه روز صنایع کوچک، افزود: ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان داریم که از زیرساخت‌های لازم برخوردار هستند و با آغوش باز پذیرای متقاضیان سرمایه گذاری در این شهرک‌ها و نواحی هستیم .

وی اظهارکرد: بیش از 90 درصد واحد‌های تولیدی کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند که واحدهایی زودبازده هستند .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط جغرافیایی مناسب از جمله نزدیک بودن به بنادر، آب و هوای مناسب و تخصیص مناسب منابع آبی و قرار گرفتن در بین 5 استان بزرگ ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد .

موسوی جهان آباد تعداد واحدهای تولیدی فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را 196 واحد و تعطیل را 120 واحد عنوان و تصریح کرد: پیگیر بهره‌برداری سریع‌تر طرح‌های در حال ساخت استان نیز هستیم. همچنین دنبال هستیم که واحدهای تولیدی و صنعتی استان که امکان بازشگت به چرخه تولید و بلند شدن ندارند را تغییر کاربری دهیم.

وی ادامه داد: برگرداندن واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید از دیگر برنامه‌های شرکت  شهرک‌های صنعتی است و علاوه بر این پیگیر هستیم شرایط به‌ گونه‌ای فراهم شود که واحد‌های نیمه‌فعال ( دارای فعالیت با 50 و 70 درصد) ما بتوانند با تمام ظرفیت کار کنند .


کمبود نقدینگی علت تعطیلی 65درصد واحدهای صنعتی شهرکهای استان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای توسعه صنعت استان باید از بخشی‌نگری خارج شده و نگاه جامع داشته باشیم، عنوان کرد: از ادارات و دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان و بانکها انتظار داریم که برای رونق صنعت در استان همکاری کنند .

موسوی تاکیدکرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر بحث رونق تولید و با توجه به شرایط حساس کشور به لحاظ اقتصادی، از مدیران بانک‌ها می‌خواهیم توجه ویژه به حمایت از تولید و رونق تولید استان داشته باشند.

وی اظهارکرد: 65 درصد علت تعطیلی واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی استان کمبود نقدینگی، 25 درصد فقدان بازار، 5 درصد اختلافات شرکا، 3 درصد ماشین الات و 2 درصد نیز تامین مواد اولیه است.


Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.