به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از یاسوج,حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور اظهار داشت: این آئین به طور ویژه در حرم امامزادگان مختار (ع) و عبدالله (ع) شهرستان بویراحمد و حرم امامزاده علی (ع) شهرستان چرام برگزار خواهد شد.

وی افزود: زمان آغاز این آئین در ۹ بقعه متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد ساعت ۱۶ عصر روز یکشنبه ۲۰ مردادماه ۱۳۹۸ مصادف با نهم ذیحجه روز عرفه و نیایش است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حدفاصل عید قربان تا عید غدیرخم هر سال مصادف با ۱۰ تا ۱۸ ذیحجه به عنوان دهه ولایت و امامت نامگذاری شده است.

حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: مهمترین برنامه ‌های این دهه در کهگیلویه و بویراحمد شامل برگزاری آئین های جشن در بقاع متبرکه، راه ‌اندازی کاروان شادی از یاسوج به سمت حرم امامزاده مختار (ع) شهرستان بویراحمد، برگزاری نشست های تبیین واقعه غدیرخم از سوی مبلغان دینی در حرم امامزادگان، برپایی ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه، غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدای سادات و تجلیل از جانبازان و خانواده شهدای سادات استان است.

وی ابراز داشت: ۱۵ مبلغ دینی مرد و زن بومی و اعزامی از قم برای اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی ویژه دهه ولایت و امامت امسال در تعدادی از بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد مستقر می شوند.

۲۲۵ بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1235165
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.