مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: اخذ سهم تخصیص کهگیلویه بزرگ از رودخانه مارون از زیرحوزه دریای عمان و خلیج فارس را اتفاق مهمی است که برای اولین بار در طول تاریخ روی داده است.

به گزارش ایسنا - منطقه کهگیلویه و بویراحمد علی داوودی مهر در بازدید از پروژه آبرسانی به این ۴ شهر و۳۵۰روستای حومه با ضرورت پیگیری و نظارت از طرح های در حال اجرا افزود: تلاش داریم با تغییر روند، وضعیت پروژه ها را بهبود بدهیم و این کار را با فراهم کردن بستر پروژه و باجلسات ستادی آغاز کردیم.

وی اظهار کرد: در این طرح آبرسانی باسامانه انتقالی ۸۰کیلومتر با افق جمعیتی حتی ۲۵۰هزار نفری در ۱۵ سال اینده شاهد تنش آبی نخواهیم بود.

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تنش آبی در دهدشت و سوق را مهم خواند و بر اولویت بندی انتقال اب به این دو شهر تاکید کرد.

داوودی مهر قرارداد اولیه این طرح را ۱۷۵میلیاردتومان عنوان کرد.

وی با اشاره به پیشرفت ۲۲درصدی طرح آن را ناکافی دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات اعتباری و نوسان قیمت ها و همچنین معارضات در این زمینه نقش دارند.

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:باید بررسی کنیم کدام گلوگاه امکان زودتر به بهره برداری رسیدن برخی از پروژه ها وجود دارد تا آن را زودتر احداث نماییم.

وی تصریح کرد:در پروژه آبرسانی دهدشت غربی با ۲ خط انتقال آب مارون از سرشاخه ایدنک انجام می شود که با توجه به ۵ هزار هکتار اراضی تحت پوشش در فاز اول آب ۲هزار هکتار از آنها را تامین کنیم.

وی خاطرنشان کرد:در برنامه زمانبندی بااجرای ۳۰درصدسامانه انتقال  را به ثمر می رسانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از مدیران در سطح ملی با اشاره به تامین آب دیشموک و اتصال ان به پروژه ۴ شهر تصریح کرد: آبرسانی به دیشموک در بخش تحت فشار به زودی آغاز می شود.

داودی مهر اختصاص اعتبار به طرح های آبی در این شهرستان ها را روبه رشد عنوان و بیان کرد: طی سال جاری در کهگیلویه بزرگ۹۰میلیارد تومان اعتبارتصویبی داریم.

داوودی مهر اضافه کرد: اتفاقات خوبی در حوزه آب کهگیلویه در راه است  و عزم همکاران شهرستانی و استانی نیز پیگیری مجدانه تا حصول نتیجه و بهره برداری از این طرح هاست.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.