رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : 44 موسسه قرآنی در این استان فعالیت دارند.

محسن شریعت نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود : 14موسسه قرآنی زیرمجموعه اداره تبلیغات اسلامی استان است و 30 موسسه قرآنی نیز زیرمجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که در قالب اتحادیه ادغام شده که یک اتحادیه واحد است فعالیت می کنند .

وی اظهارکرد: 10 تا از موسسات قرآنی غیرفعال در استان وجود دارد که به دنبال جذب اعتبارات برای رهن و اجاره ساختمان و راه اندازی دوباره این موسسات هستیم .

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آموزش های عمومی قرآن، قرائت روخوانی و روان خوانی و آموزش مفاهیم سطح یک تا چهار، تجوید، آموزش حفظ موضوعی قرآن و حفظ جزء 30 از جمله برنامه های این موسسات است .

شریعت نسب تصریح کرد: همچنین برگزاری کارگاه های سبک زندگی قرآنی، محافل انس با قرآن، مراسم جزء خوانی قرآن، دوره طرح قرآن در ایام اعتکاف از دیگر فعالیت های موسسات قرآنی در سال گذشته و سال جاری است .

وی ادامه داد: دوره های تربیت معلم و تربیت کادر متخصص مربیان پیش دبستانی و افرادی که در مسائل قرآنی می توانند فعالیت کنند را داریم .

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: استعدادیابی قاریان نوجوان و برگزاری دوره های آموزشی برای قاریانی که تازه در مسیر قرار گرفته اند و صدای خوبی دارند را با همکاری اساتید خوب استان داریم .

شریعت نسب بیان کرد: ارزیابی حفاظ و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ که معادل لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند را داریم .

وی تاکید کرد: در بحث حفظ قرآن از موسسه دارالتحفیظ شیراز دعوت کردیم که تاکنون یک همایش با حضور 300 نفر برگزار شده و همایش دوم هم در حال برگزاری است که این دوره های یک تا پنج ساله سالانه حافظان قرآن تحویل جامعه می دهند و امیدواریم بعد از پنج سال 500 نفر حافظ قرآن تحویل جامعه بدهیم . تاکنون کمتر از 40 حافظ کل قرآن در استان داریم .

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: جلسه تفسیر شاخص استانی از چند ماه بعد در استان برگزار خواهد شد .

شریعت نسب گفت: 10 تا از موسسات قرآنی استان به دلیل عدم تمکن مالی غیرفعال شده اند که نیاز به حمایت خیرین قرآنی در استان داریم .

وی افزود: با توجه به اینکه استان های دیگر مجمع خیرین را دارند هم اکنون مجمع خیرین قرآنی را در استان تشکیل داده ایم که هر شهرستان به راحتی می توانند از طریق خیرین قرآنی موسسات قرآنی خود را راه اندازی کنند .

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: انتظار ما از مردم این است که کمک کنند تا موسسات تعطیل را فعال کنیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.