رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) گفت: محصول  کارخانه بیواتانول باشت بنزین گیاهی است که باعث ارزش افزوده برای تولیدات کشاورزی در شهرستان های گچساران و باشت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد "محمدباقر عالی"در حاشیه بازدید از ساخت کارخانه بیواتانول باشت افزود: زیست‌اتانول بر خلاف نفت، انرژی تجدیدپذیر محسوب می شود و می‌تواند از مواد خام کشاورزی بدست می‌آید.

وی بیان کرد: کار مطالعه احداث کارخانه بیواتانول از چهار ماه گذشته آغاز شده است

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تصریح کرد: برای شتاب بخشی به این طرح حمایت های لازم صورت خواهد گرفت.

عالی عنوان کرد: محصول این کارخانه بنزین گیاهی است که باعث ارزش افزوده برای تولیدات کشاورزی در شهرستان های گچساران و باشت خواهد شد.

وی ادامه داد: اشتغال این طرح در زمان فعالیت کارخانه  ۱۵۰ تا ۲۰۰ فرصت شغلی است.

غلام‌رضا تاجگردون، نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ظرفیت های شهرستان باشت در حوزه کشاورزی به ویژه محصول ذرت بسیار خوب است.

وی بیان کرد: این طرح می تواند به غیرازایجاد فرصت های شغلی رونق تولید را به دنبال دارد.

تاجگردون افزود: وجود زیرساخت های اولیه مورد نیاز سرمایه گذاری از مزایای شهرک صنعتی خان احمد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: زیست‌اتانول می‌تواند از فراورده‌هایی مانند نیشکر، سیب‌زمینی، مانیوک و ذرت بدست آید.

هاشم موسوی اضافه کرد: کارخانه بیواتانول باشت برای تولید بنزین گیاهی طراحی شده است.

وی گفت: این کارخانه که چهار ماه پیش کلنگ زنی شد هم اکنون در مرحله تسطیح زمین است و پیشرفت فیزیکی آن در پایان سال جاری به ۳۵درصد می رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کارخانه بیواتانول این شهرستان در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در شهرک صنعتی خان احمد احداث می شود.

موسوی عنوان کرد: این طرح با سرمایه گذاری پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اجرا می شود ودر صورت تکمیل به صورت مستقیم برای 300 نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: تکمیل این طرح باعث تولید روزانه ۲۰۰ تن کنجاله تخمیری و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت در روز خواهد شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.