استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: غار شگفت انگیز "ده شیخ" قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری در جنوب کشور را دارد.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد حسین کلانتری در بازدید از مجموعه تفریحی توریستی غار ده شیخ در بخش پاتاوه به همراه جمعی از مدیران استانی و شهرستانی افزود: طبیعت بکر و زیبا و وجود اماکن تاریخی، زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان دنا به عنوان یکی از قطب های گردشگری و تفریحی استان را فراهم کرده است .

وی با اشاره به ظرفیت های تاریخی و طبیعی استان اظهارکرد: هم اکنون بیش از ۲ هزار اثر تاریخی و ۳۰۰ جاذبه طبیعی در استان وجود دارد که می تواند پذیرای گردشگرانی از جای جای کشور و حتی خارج از کشور باشند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ساخت اقامتگاه‌های بوم گردی و توجه ویژه به مناطق تاریخی و طبیعی از اولویت های ویژه دولت است که باید مورد توجه قرار گیرند .

کلانتری با اشاره به قدمت غار ده شیخ، تاکید کرد: این غار یکی از مکان های شگفت انگیز در این استان است که قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری در جنوب کشور را دارد .

وی ادامه داد: ساماندهی و آماده سازی زیرساخت های گردشگری با ایجاد طرح‌ها و فضاهایی مناسب در این منطقه، می تواند موجب جذب بیشتر گردشگر و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان شود .

به گزارش ایسنا، غار ده شیخ پاتاوه به عنوان سومین اثر طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی شده است . این غار که دارای قدمت ۱۳۵ میلیون ساله است، در ۳۵ کیلومتری شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا واقع شده و در فاصله دو کیلومتری روستایی به همین نام قرار دارد. دهانه غار ده شیخ در ارتفاع یک هزار و ۶۷۰ متری از سطح دریا، درست روبروی قله قاش مستان کوه دنا قرار گرفته است .


Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.