معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی از اجرایی شدن طرح «سینما امید» در ۲۰ شهر فاقد سینما تا پایان امسال خبر داد .

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد رمضانعلی حیدری خلیلی در دومین نشست تصمیم گیری در خصوص ساخت پردیس سینمایی در یاسوج گفت: هدف ما در سال جاری این است طرح پردیس سینمایی امید را در ۲۰ شهر پرجمعیت فاقد سینما در ۲۰ استان کشور با مشارکت شهرداری‌ها اجرا کنیم .

وی اظهار کرد: امضای تفاهمنامه و انتخاب زمین در شهر ایلام در استان ایلام، ایرانشهر در سیستان و بلوچستان، گناوه در بوشهر، بانه در کردستان، ماکو در آذربایجان غربی و اندیمشک در خوزستان انجام شد و این موضوع در مرحله تهیه نقشه و طراحی سازه و انتخاب پیمانکار قرار دارد .

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: میناب در هرمزگان، تربیت حیدریه در خراسان رضوی، یاسوج در کهکیلویه و بویراحمد، بم در کرمان، طبس در خراسان جنوبی از جمله شهرهایی هستند که شهرداری‌های آنها اعلام آمادگی کردند .

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی ادامه داد: این طرح در شهرهای پرجمعیتی که در مراکز استان سینما ندارند و شهرداری‌ها آماده برای مشارکت در احداث سینما در پارک مرکزی شهر هستند اجرا خواهد شد و در هر استان یک شهر انتخاب می‌شود. اگر ۲۰ شهر در ۲۰ استان در اجرای طرح مشارکت کنند حداقل ۶۰ سالن سینما در ۲۰ شهر اضافه خواهد شد که پیامد مثبت آن افزایش توان زیرساختی سینمای ایران و افزایش دسترسی عمومی و بهبود کسب و کارهای سینمایی است .

حیدری خلیلی اضافه کرد: در سفر به یاسوج بازدید زمین های اعلام شده صورت گرفت و در این نشست بر سر جزئیات ساخت پردیس سینمایی تصمیم گیری خواهد شد .

ساخت سینما در یاسوج پس از 14 سال

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

همچنین نستهن مقدم، شهردار یاسوج نیز در این نشست با تقدیر از دغدغه مندی مسئولان سازمان سینمایی کشور گفت: سینما یکی از زیرساخت های فرهنگی و ضروری برای هر شهر است .

وی افزود: در جلسه قبل مقرر شد جهت بازدید زمین با توجه به الزاماتی که در ساخت پردیس سینمایی وجود دارد با سازمان سینمایی مکاتبه شود تا نظر این سازمان اعلام شود چرا که مکان یابی خوب یکی از عوامل مهم برای استقبال و موفقیت پردیس سینمایی خواهد بود .

مقدم اظهارکرد: با توجه به انتخاب زمین محل ترمینال قدیم شهر یاسوج و دسترسی های مطلوب این محل به مکان های فرهنگی و تفریحی شهر،  آمادگی ساخت پردیس سینمایی با 5 سالن و ظرفیت های متفاوت در این محل وجود دارد .

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: ساخت پردیس سینمایی با تجهیزات روز دنیا و با بهره گیری از دانش فنی و مهندسی کارشناسان سازمان سینمایی می تواند زمینه ساز استقبال مردم و شهروندان از صنعت سینما شود .

مقدم تصریح کرد: شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین پایتخت طبیعت ایران یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای کشور است و قطعا وجود سالن سینمایی برای این شهر به عنوان یک مکان فرهنگی از ضرورت ها و اولویت های این شهر است .

جزئیات پردیس سینمایی یاسوج

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه نقشه های این پردیس سینمایی توسط سازمان سینمایی تهیه خواهد شد و پس از تائید توسط شهرداری یاسوج مناقصه اجرای آن از سوی شهرداری برگزار خواهد شد .

شهردار یاسوج بیان کرد: مبلغ 700 میلیون تومان از سوی سازمان سینمایی کشور و مبلغ 500 میلیون تومان نیز از سوی سازمان شهرداری ها برای ساخت این پردیس سینمایی به شهرداری یاسوج کمک نقدی اعطاء خواهد شد .

مقدم اضافه کرد: بهره برداری و مالکیت این پردیس سینمایی در اختیار کامل شهرداری خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست، تفاهم نامه ساخت پردیس سینمایی با 5 سالن در محل ترمینال قدیم شهر یاسوج توسط نستهن مقدم شهردار یاسوج، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی، کیوان آشنا رئیس شورای شهر یاسوج و امان الله نجفی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به امضاء رسید.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.