مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد از جذب 100درصدی اعتبارات تخصیصی اسناد خزانه اسلامی استان در سال 97 خبر داد .

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد غضنفر آرام در جمع خبرنگاران گفت: از محل بند "ب" و بند " ه" اعتبارات اسناد خزانه اسلامی، مبلغ 345 میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که با برنامه ریزی و تلاش‌های صورت گرفته 100درصد این مبلغ جذب شد .

وی اظهارکرد: اعتبارات اسناد خزانه اسلامی شیوه و روشی خوب و مطمئن برای پرداخت بدهی های دولت به پیمانکاران و طلبکاران میباشد که دستگاههای اجرایی استان می توانند با استفاده از ظرفیت این اسناد نسبت به پرداخت بدهی های خود به ذینفعان بابت طرح های تملک دارائیهای سرمایه ای اقدام کنند و این اسناد با قیمت اسمی و در سررسید معین به ذینفعان پرداخت می شود و قابلیت خرید و فروش در فرابورس و بازارهای ثانویه را دارد .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد پیمانکاران، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را بازوان توانمند دولت در انجام طرح های عمرانی در راستای آبادانی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: ما به دنبال رفع مشکلات و پرداخت مطالبات و توانمندی بیش از پیش پیمانکاران و فعالان اقتصادی هستیم و در این شرایط که با مشکلات اعتباری و بودجه ای روبرو هستیم، اسناد خزانه اسلامی فرصت ارزشمندی برای تسویه بدهی های دولت به طلبکاران و پیمانکاران هست و باید از این فرصت ارزشمند نهایت استفاده را در راستای حل مشکلات اقتصادی استان ببریم .

آرام با تاکید بر ضرورت همت و تلاش بیشتر دستگاههای اجرایی استان برای جذب اعتبارات اسناد خزانه اسلامی در سال 1398 تصریح کرد: تاکید استاندار محترم در راستای حل مشکلات پیمانکاران و نیز رونق طرحهای عمرانی در جذب و استفاده بهینه از اعتبارات اسناد خزانه اسلامی است و قطعا با استفاده از این شیوه و ابزار مالی که مورد تائید و تاکید  وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تامین منابع مالی طرحهاست خواهیم توانست گامی مهم و اثرگذار در راستای رشد و توسعه اقتصادی استان برداریم .

وی اضافه کرد: از هم اکنون نیز توجه و تلاش ما معطوف به برنامه ریزی در راستای جذب اعتبارات سالجاری است و در این راستا با تعامل و هماهنگی با مدیریت ارشد استان ان شاء الله خواهیم توانست گامهای خوب و اثربخشی برداریم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.