مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: تاکنون در بیش از ۷۰ روستای کشور طرح «روستای بدون بیکار» اجرا شده و تا پایان امسال این تعداد به بیش از ۱۰۰ روستا خواهد رسید .

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد اصغر نورالله زاده در مراسم اجرای طرح «روستای بدون بیکار»در روستای باغچه و اسلام آباد جلیل شهرستان بویراحمد افزود: یکی از برنامه های مهم این صندوق اجرای طرح «روستای بدون بیکار»با اعطای تسهیلات اشتغالزایی در قالب مشاغل خرد و زودبازده به روستاییان است .

وی اظهارکرد: کاهش بیکاری، افزایش تولید و صادرات و جلوگیری از مهاجرت روستاییان از جمله مزاییای این طرح خواهد داشت .

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات روستایی از ابتدای سال گذشته تاکنون به حدود ۲۳ هزار طرح اشتغال زایی خرد و زودبازده در کشور پرداخت شده است.

نورالله زاده  تصریح کرد: همچنین این صندوق ظرف یک سال گذشته در قالب انجام تفاهم نامه با سایر موسسه ها و نهادهای خیریه و دستگاه های دولتی نیز افزون بر 7000 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است . در مجموع ظرف یک سال گذشته تاکنون این صندوق بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در سطح کشور پرداخت کرده است .

وی در خصوص طرح «روستای بدون بیکار» در روستاهای باغچه و اسلام آباد جلیل از توابع شهرستان بویراحمد ادامه داد: بیش از ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در این روستاها تخصیص یافته که با تشکیل پرونده این وام ها ظرف یک ماه آینده به متقاضیان پرداخت خواهد شد . سقفی برای پرداخت تسهیلات در این روستا نداریم و به اندازه نیاز واقعی طرح های اشتغال زا تسهیلات پرداخت می شود.

همچنین ارسلان حسن پور، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد نیز رد یان خصوص گفت: حمایت از کسب و کارهای اشتغالزایی استراتژی این صندوق است و در راستای حمایت از روستا طرح «روستای بدون بیکار» در روستاهای باغچه و اسلام آباد جلیل اجرا خواهد شد.

وی افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون تومان برای 110 نفر در این روستاها اجرا خواهد شد که تاکنون برای 80 نفر تشکیل پرنده شده و از این تعداد 60 نفر در مرحله ضمانت و انعقاد قرار اداد و 11 مورد نیز پرداخت شده است.

حسن پور اظهارکرد: تا کنون 15 هزار فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در سطح استان پرداخت کرده ایم.

به گزارش ایسنا، روستاهای باغچه و اسلام آباد جلیل در مجموع دارای حدود ۵۰۰ نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد هستند .

لازم به ذکر است که سال ۱۳۷۳ رهبر فرزانه انقلاب در سفر پر برکت خود به استان کهگیلویه و بویراحمد در روستای محروم باغچه جلیل حضور یافتند . این روستا ۶۰ شهید را تقدیم را نظام و انقلاب کرد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.