سلمان خوش قدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد گردشگر خارجی ۹۰۷ نفر شب در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اقامت داشتند.

وی با اشاره به اینکه هر جهانگرد شبانه روزی ۴۰ تا ۸۰ دلار درآمد نصیب کشور می کند بیان کرد: جهانگردان بازدید کننده از جاذبه های استان بطور میانگین هر شبانه روز ۴۰ دلار برای کهگیلویه و بویراحمد درآمدزایی داشته اند.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در چهار ماهه نخست سال جاری ۲ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۲۹۲ گردشگر داخلی از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان دیدن کردند.

خوش قدم تعداد اقامت گردشگران داخلی در کهگیلویه و بویراحمد را یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر برآورد کرد.

وی ادامه داد: امسال مسافرانی از استان های سراسر کشور از جاذبه های طبیعی و تاریخی کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.

خوش قدم عنوان کرد: کوه گل سی سخت و آبشار یاسوج از پربازدیدترین جاذبه استان در سال جاری بوده است.

وی گفت: غار ده شیخ نیز از جاذبه های جدید گردشگری استان است که با استقبال گردشگران مواجه شد.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برنامه ریزی لازم برای پذیرایی از گردشگران در ادامه سفرهای تابستانی انجام شده است.

خوش قدم افزود: به دلیل آب و هوای مفرح و امکان اسکان در چادر کهگیلویه و بویراحمد یکی از مقاصد ارزان قیمت در تابستان است.

وی تصریح کرد: روستاهای کریک، تمنک، ده شیخ، قلات بویراحمد و دامنه‌های خامی  به دلیل داشتن اقامتگاه‌های بومگردی فرصت طلایی برای آشنایی با جاذبه‌های طبیعی و مردم شناسی استان است.

 خوش قدم اظهار داشت: نظارت بر یک هزار و ۲۰۰ تخت اقامتی در هتل‌ها و مهمانسراها، ساماندهی پارک‌های اسکان به ویژه در شهرهای یاسوج و سی سخت با هماهنگی شهرداری‌ها از مهمترین اقدامات انجام شده برای پذیرایی بهتر از گردشگران در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و پیش بینی مدارس طرح اسکان از دیگر برنامه ریزی های انجام شده برای پذیرایی مطلوب از گردشگران در تابستان امسال است.

کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

این استان دارای دو منطقه سردسیری و گرمسیری است.

شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری قرار گرفته‌اند و شهرستان‌های گچساران، باشت، چرام، کهگیلویه، لنده و بهمئی هم در منطقه گرمسیری واقع شده‌اند.

افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.