مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی سند تحول بنادین آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطالبه مستمر مقام معظم رهبری و مبنای عمل در دستگاه تعلیم و تربیت است.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان رضا مددی در نشست شورای راهبردی اجرای سند تحول بنیادین استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور شورای معاونین،رؤسای آموزش وپرورش شهرستانها ومناطق 13گانه ومعاونین آموزشی در یاسوج افزود: سند تحول بنیادین نقشه راه نظام جمهوری اسلامی برای هدایت دستگاه تعلیم و تربیت و مطالبه مؤکد و مستمر مقام معظم رهبری است که در تمامی دیدارها به مسئولان آموزش وپرورش کشور تأکید فرموده است .

وی اظهارکرد: این سند بر مبنای تربیت اسلامی و سیاستهای حاکم بر برنامه توسعه ششم تنظیم و اجرای آن مستلزم تغییر نگرش در مجریان دستگاه تعلیم و تربیت است .

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی سند تحول بنادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: عوامل اصلی تربیت مدیران و معلمان در مدارس و سطوح منطقه، استان و ستاد در وزارت نقش پشتیبانی را ایفا می کنند .

مددی  تصریح کرد: در سند تحول بنیادین 6زیر نظام وجود دارد و هرگونه تحول در آموزش وپرورش از بستر این 6زیر نظام در بخشهای راهبردی و مدیریت، برنامه درسی، مالی، آموزشی، فضا و تجهیزات، پژوهش می گذرد .

وی ادامه داد: در این سند 131راهکار اجرایی تبیین شده که براساس 6زیر نظام ودر برنامه عملیاتی بخشی از آنها در برنامه ششم توسعه اجرا می شود .

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی سند تحول بنادین آموزش و پرورش اضافه کرد:72برنامه اولویت دار از جمله طرح رتبه بندی معلمان نیز در این سند وجود دارد .

همچنین هادی زارع پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تدوین برنامه سالانه شهرستان‌ها و مناطق با محوریت نیازهای مدرسه و شرایط‌های منطقه تا 15مردادماه امسال انجام می شود .

وی افزود: در شهرستانها و مناطق راهنمای عمل و انتظارات از مدارس در چارچوب دوره های تحصیلی و مطابق بر سند تحول بنیادین در نیمه دوم مرداماه آغاز می شود .

زارع پور بیان کرد: در زمینه سند تحول بنیادین با برگزاری 6جلسه شورای هماهنگی استانی، 25جلسه کارگروه زیرنظام‌های 6گانه و طرح موضوع در شورای آموزش و پرورش استان ودر نتیجه تهیه چارچوب تفصیلی وبرش استانی از فعالیت‌های انجام شده است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدرسه، معلم، دانش آموز، خانواده در سند تحول وساحتهای 6گانه در سند برای مدیران مناطق و اعضای شورای آموزش و پرورش تشریح شد .

ایوب رضایی، معاون آموزش متوسطه ومسئول سند تحول بنیادین آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: در زمینه سند تحول بنیادین 222برنامه احصاء وبه شهرستانها ابلاغ شد. برنامه های آموزشی وتوجیهی برای تبیین اهداف دوره های تحصیلی بویژه در مدارس اجرا می شود .

وی افزود: برش برنامه استانی سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه با محوریت انتظارات از مدارس تهیه شده است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.