به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ،  تعدادی از خبرنگاران استان دربرنامه تور خبری همراه با مدیرکل راه و شهرسازی و تنی چند از مدیران این دستگاه از تعدادی از پروژه های راهسازی شهرستان بویراحمد بازدید بعمل آموردند .

فعالیت اکثریت قریب به اتفاق پروژه های راهسازی در استان که با توجه به گرمای بی سابقه که بنا به گفته پیمانکاران پروژه تا همین چند مدت پیش به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درامده بود عزم جزم مدیران راه و شهرسازی استان و مدیران ارشد بهمراه نمایندگان را نشان می دهد .

عبدالمجید نژاد صفوی در این برنامه به خبرنگاران با بیان ا ینکه دریافت این حجم از اعتبارات بی سابقه بوده است عنوان کرد: جذب ۱۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ۱۲۳ میلیارد تومان از اعتبارات سال ۹۷ از شرکت ساخت از زیر مجموعه های وزارت راه و شهرسازی در نوع خود معجزه بود .

نژاد صفوی در ادامه با تاکید بر اینکه جاده سمیرم – یاسوج ۴ بانده می شود ، بیان کرد: در محور سمیرم با وجود فشارهای کاری آسفالت را شروع کرده‌ایم و حدود ۷ کیلومتر را چهاربانده می‌کنیم.

وی اظهار کرد: آسفالت جاده تنگاری از فردا شروع می‌شود. محور سپیدار ۷ کیلومتر را تا شهریور و نهایتاً مهرماه آسفالت انجام خواهد شد. همچنین واریانت آب حیات را داریم.

وی در اشاره به تخصیص اعتبار به پیمانکارها گفت: اخیراً دو پیمانکار اعتبارات را تخصیص داده‌ایم،در محور سی سخت ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در اوایل سال در اسناد خزانه ثبت کرده‌ایم و مراحل تخصیص طی شده است که ظرف یکی دو هفته آینده دست پیمانکار باشد.

وی بیان کرد: در این استان آزادراه نداریم و حق مردم استان است. حدود ۱۳۷ کیلومتر بزرگ راه داریم که این را اگر با اوایل انقلاب مقایسه کنیم بیش از ۱۵ کیلومتر تونل در استان داریم. هر کیلومتر تونل کمتر از ۸ میلیارد هزینه ندارد. این نگاه دولت است که بعد از انقلاب پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

نژاد صفوی پروژه های در دست اقدام راههای روستایی استان را ۵۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود : سهم بویراحمد از این متراژ ۵۰۰ کیلومتر است که در همین راستا پروژه بزرگ راه زیلایی هفته آینده به مناقصه گذاشته خواهد شد .

وی متراژ کلی راههای استان را ۶ هزار کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد : بدلیل پراکندگی بیش از ۴ هزار کیلومتر از این راهها را راههای روستایی شامل می شوند که از این مقدار بیش ازسه چهارم آن آسفالت است .

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1212742
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.