رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج گفت: مهمترینمشکل آتش نشانی استان نداشتن خودرو نردبان دار برای اطفاء حریق ساختمان های بالای چهار طبقه است.

محمد رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی سه ماهه امسال 418 مورد عملیات امداد و نجات از سوی اتش نشانی یاسوج انجام شد.

وی اظهار کرد: از این تعداد 171 عملیات امداد و نجات در فروردین ماه، 104 عملیات در اردیبهشت ماه و 143 عملیات در خرداد ماه بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج خاطرنشان کرد: این عملیات ها شامل آتش سوزی، امداد و نجات و پوشش ایمنی، برق، اشیاء حلقوی، محبوس شدن در اماکن، آسانسور، حیات وحش، غواصی و کوهستان بوده است.

رستمی تصریح کرد: بیشترین عملیات های انجام شده آتش سوزی منزل بوده است که معمولا دو تا سه نفر در این منازل زندگی می کردند اما تلفات جانی در این خصوص نداشتیم.

وی در خصوص غرق شدگی ادامه داد: طی این مدت هشت مورد غرق شدگی به ما گزارش شد که تعدادی توسط تیم های آتش نشانی انجام شده ون تعدادی نیز توسط مردم قبل از رسیدن آتش نشانان از آب خارج شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج عنوان کرد: در عملیات غرق شدگی کودک چهار ساله در تنگ مهریان یاسوج یک نفر از غواصان آتش نشانی از ناحیه پا دچار پارگی رباط شده و حدود 40 روز بستری بود و هم اکنون مشغول کار است اما فعلا نمی تواند در عملیات ها شرکت کند.

رستمی بیان کرد: در سال 97 تجهیزاتی اعم از لباس های عملیاتی، کلاه، پوتین، تجهیزات غواصی، کوهستان و اطفاء حریق به روز برای آتش نشانی یاسوج خریداری شده اما هنوز هم با کمبودهایی مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: بزرگترین و مهمترین کمبود آتش نشانی یاسوج نداشتن خودرو نردبان دار است که به همین علت برای اطفاء حریق در ساختمان های چهار طبقه به بالا با مشکل جدی مواجه هستیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و شهردار یاسوج پیگیر این مسئله هستند اما تاکنون خریداری نشده است.

رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج در خصوص ایمنی میراث فرهنگی اظهار کرد: تاکنون اداره کل میراث فرهنگی استان در زمینه ایمن سازی میراث فرهنگی مکاتبه ای با ما نداشته است.

رستمی تصریح کرد: برای ایمنی تفرجگاه ها، مکان های تفریحی و باغ های تفریحی باید میراث فرهنگی با آتش نشانی مکاتبه کند تا در این رابطه اقدامات لازم صورت گیرد.اما تاکنون مکاتبه ای انجام نشده و در صورتی که حادثه یا اتفاقی بیفتد آتش نشانی هیچ مسئولیتی در این رابطه ندارد.

نیاز به آتش نشان بانو داریم

وی اضافه کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد آتش نشان بانو نداریم اما در دستورکار ما قرار دارد و با توجه به استخدام آتش نشانان در استان اعلام نیاز به آتش نشان بانو داشته ایم که این مسئله برای اولین است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.