به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی آبفا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در بازدید از پروژه های آب و فاضلاب روستایی در شهرستان های کهگیلویه، اظهار داشت: مجتمع آبرسانی به روستاهای شرق دهدشت و تصفیه خانه آب سرفاریاب به زودی تکمیل و در مسیر بهره برداری قرار می گیرند.
فیض اله پاسره گفت: تصفیه خانه سرفاریاب با پیشرفت کاری بیش از 98 درصد با ظرفیت هزار و 200 متر مکعب در حال اجرا است و شامل ساز‌ه های واحد ته نشینی اولیه، اختلاط سریع، لخته سازی و ته نشینی ثانویه و نهایی است.
وی ادامه داد: سوله بزرگ شامل فیلتر‌های شنی تحت فشار، فیلتر کربن اکتیو و چندین منبع ذخیره محلول‌ های گندزدا و منعقد کننده از دیگر مشخصات فنی این تصفیه خانه است و با تکمیل فرایند اجرایی این پروژه، دیگر شاهد مشکل کدورت آب در سرفاریاب نخواهیم بود.
پاسره ضمن گلایه مندی از طولانی شدن فرایند تکمیل نسبت به زمان وعده داده شده گفت: ضمن عذرخواهی از مردم باید عرض کنم هدف ما تکمیل و تحویل کاری بدون نقص و با تجهیزات و مصالح با کیفیت بوده، قطعاً اگر اجناس با کیفیت پایین تر استفاده می کردیم الان زمان زیادی از افتتاح پروژه گذشته بود، اما طبق وعده به مردم در صدد تحویل کاری بی عیب و نقص و با به روز ترین و با کیفیت ترین تجهیزات هستیم، هم اکنون نیز تنها یک قطعه از قطعات مورد نظر در این تصفیه خانه مانده که به زودی نصب می شود و با اتمام ریزه کاری ها، با یاری خدا در مدت زمان اندکی شاهد بهره برداری از این مجتمع مهم تصفیه آب خواهیم بود.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی در بازدید از پروژه آبرسانی دهدشت شرقی گفت: این مجتمع شامل 2 باب مخزن ذخیره هزار و 500 متر مکعبی، یک حلقه چاه 200 متری و 15 کیلومتر خط انتقال با لوله 250 میلیمتری است.
پاسره از تکمیل فاز نخست این پروژه خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح 35 میلیارد ریال هزینه شده است و در فاز نخست 15 روستا با جمعیت 1700 خانوار در شهرستان های کهگیلویه و چرام منتفع شدند.
وی افزود: سایر مراحل اجرای پروژه نیز پیشرفت بالایی دارد و به زودی با تکمیل کلی این مجتمع بزرگ آّبرسانی، حدود 40 روستا بهره مند خواهند شد.
پاسره تصریح کرد: آبرسانی به همه روستاهای استان در قالب مجتمع های بزرگ و پروژه های تک روستایی ادامه دارد و در هر جایی که امکان تامین آب شرب پایدار باشد، مثل گذشته آبرسانی سالم و با کیفیت به صورت جدی پیگیری می شود.
9929/3239
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.