ارسلان حسن پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تسهیلات در بخش‌های کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و حمل و نقل پرداخت شده است.
وی بیان کرد: از این میزان طرح 110 مورد از محل تسهیلات روستایی عشایر تامین اعتبار شد.
حسن پور اظهار داشت: برای اجرای این تعداد طرح 72 میلیارد ریال پرداخت و در سال گذشته 181 طرح اشتغالزایی با اعتباری بیش از 66 میلیارد ریال در گچساران اجرا شد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: امسال بیش از 10 طرح اشتغالزا با سرمایه گذاری بیش از 19 میلیارد ریال در این شهرستان اجرا شد.
وی افزود: کارخانه تولید و فرآوری امامزاده جعفر با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریال، طرح بازیافت خط تولید خودروهای فرسوده با 19 میلیارد ریال و کارگاه تولید ماشین های قالیشویی از مهمترین طرح های اجرا شده در این شهرستان می باشند.
حسن پور گفت: صندوق کارآفرینی امید در راستای برنامه‌‏های اقتصادی دولت یازدهم و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سیاست‌‏های اقتصاد مقاومتی با حمایت مالی از کسب و کارهای خرد و کوچک بازار محور توانسته نقش بسزایی در تولید ناخالص ملی و تولید اشتغال ایفا کند.
وی تصریح کرد: اولویت امسال این صندوق حمایت از طرح‌های پرورش گیاهان دارویی، صنایع دستی، بوم گردی و حمل و نقل است.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1396 از سوی مرکز آمار ایران 12.8 درصد اعلام شده که نسبت به سال 1395 پنج صدم درصد کاهش یافته است.
نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 از سوی مرکز آمار ایران 13.3 درصد اعلام شده بود.
2082/3239
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.