وحید محمدی تبار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای حفظ جنگل ها و مراتع که سرمایه های اصلی استان هستند با نگاه توسعه محور می توان به اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی در توسعه پایدار پی برد.
وی عنوان کرد: مدیران دولت در کهگیلویه و بویراحمد باید سریع تر از همه در محور و برنامه های پنج ساله توسعه حرکت کنند.
وی افزود: سیل امسال کهگیلویه و بویراحمد یک تلنگری بود که باید از رودخانه ها و منابع طبیعی حفاظت بیشتری کرد.
محمدی تبار تصریح کرد: بستر رودخانه بشار این قابلیت را دارد که بزرگترین منبع درآمد اقتصادی، مجتمع تفریحی و اقامتی جنوب کشور شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: محدودیت امکانات در ادارات محیط زیست و منابع طبیعی استان وجود دارد اما با دست خالی هم باید برای حفظ سرمایه های ارزشمند اقدام کرد.
محمدی تبار گفت: در زمینه صیانت و حفاظت از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد مدیریت بیشتری لازم است.
وی ابراز داشت: فرمانداران به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران، باید تمامی امکانات را برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست بکار گیرند.
محمدی تبار با اشاره به اینکه صیانت از منابع ملی و جنگل ها وظیفه همه ارگانها است، افزود: تشکیل شورای بحران در استان برای این است که باید بسیج تمام امکانات فراتر از روال اداری و قوانین جاری انجام شود.
وی تاکید کرد: تا زمانی که فرهنگ و اهمیت محیط زیست برای مردم جا نیفتد امکان انجام هیچ کاری در زمینه حفظ جنگل ها و منابع طبیعی وجود ندارد.
محمدی تبار بیان کرد: مدیریت افکار عمومی مهمترین اهرم و ابزار است و باید مدیران هم به صورت فعال در صحنه حفاظت از منابع طبیعی حاضر شوند.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها برای حفاظت از منابع طبیعی استان، تصریح کرد: نقش بحران یارها و جنگل بانان افتخاری هم در این زمینه می تواند موثر واقع شود.
محمدی تبار عنوان کرد: تنها وجود امکانات موثر نیست و با وجود اراده، انگیزه، فرهنگ عمومی، وحدت و همدلی می توان به موفقیت رسید.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.