به گزارش ایرنا، بیمارستان شهر باشت که دی ماه پارسال با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد با کمبود پزشکان متخصص، نبود برخی تجهیزات آزمایشی،سرمایشی و گرمایشی روبه روست.
با وجود سرمایه گذاری دولت و پیگیری برخی مسئولان چون نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار باشت برای ساخت این بیمارستان، شهروندان همچنان برای درمان برخی بیماری ها روانه شهرستان های مجاور می شوند.
عملیات اجرایی بیمارستان 32 تختخوابی باشت با زیر بنای 4 هزار و 375 متر مربع در سال 1392 آغاز شد.
200 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز بیمارستان شهرستان باشت هزینه شد.
این بیمارستان دارای سه طبقه و در بخش‌های تخصصی از جمله کودکان، زنان و زایمان، داخلی و جراحی ساخته شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه برای بررسی این مشکلات از بیمارستان 32 تختخوابی باشت بازدید کردند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت در این بازدید کمبود نیروهای متخصص و تجهیزات را مهمترین نیازهای بیمارستان 32 تختخوابی این شهرستان عنوان کرد.
فرشاد رستمی با بیان اینکه 2 پزشک متخصص اطفال و داخلی به صورت تمام وقت در باشت فعالیت دارند تاکید کرد: انتظار می رود مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای تامین پزشکان متخصص در سایر رشته ها از جمله زنان و زایمان، جراحی و بیهوشی چاره اندیشی کنند.
وی کادر پرسنلی شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان باشت را 210 نفر عنوان کرد و ادامه داد: 55 درصد ردیف های سازمانی این شبکه خالی و توسط نیروهای طرحی جایگزین شده است.
رستمی گفت: شهرستان باشت با 22 هزار نفر جمعیت دارای چهار مرکز جامع سلامت و 24 خانه بهداشت فعال با 35 بهورز است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خواستار رفع مشکلات بیمارستان 32 تختخوابی باشت در کمترین زمان ممکن شد و گفت: در سال های اخیر حوزه بهداشت و درمان این شهرستان شاهد سرمایه گذاری های خوبی بوده که باید مردم از مزایای این طرح های بزرگ بهره مند شوند.
یزدان پناه خطاب به معاونان دانشگاه علوم پزشکی افزود: مشکلات بیمارستان باشت در حوزه های مختلف مشخص و صورتجلسه و معاونت ها برای اجرایی کردن مصوبات مربوطه تا تحقق رفع مشکلات تلاش کنند.
یزدان پناه تصریح کرد: بخش هایی که در بیمارستان باشت امکان ارائه خدمات دارند، فعال و مشکلات سایر بخش های در یک برنامه زمان بندی شده برطرف و بهره برداری واقعی از این طرح مهم صورت گیرد.
محمد غلام نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گفت: برای رفع مشکلات موجود بیمارستان باشت از جمله تامین وسایل سرمایشی و گرمایشی همه تلاش خود را بکار می گیریم.
شهرستان باشت در 110 کیلومتری جنوب یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.