به گزارش ایرنا، نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در شهر یاسوج در تاریخ 28 اسفند سال گذشته افتتاح شد.
هنرمندان در این بازارچه سنتی واقع در ۲۴ غرفه در خیابان گلستان ۱۰شهر یاسوج مشغول فعالیت هستند.
این جایگاه به صورت موقت به بازارچه دائمی صنایع دستی استان اختصاص یافته است.
محمود باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چنانچه هنرمندان در بازارچه سنتی یاسوج طبق قرارداد تعهدات خود را اجرا نکنند قرارداد آنها فسخ می شود.
وی افزود: هدف از ایجاد بازارچه رونق کسب و کار در حوزه صنایع دستی بوده و تلاش بر این است که بازارچه اصلی شهر یاسوج در پارک ساحلی شهر راه اندازی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید حمایت مطلوبی در چند سال اخیر نسبت به هنرمندان صنایع دستی انجام داده، افزود: اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد کارگاه های بزرگ صنایع دستی در تمام نقاط استان یکی از اقدامات ارزشمند دولت به هنرمندان صنایع دستی است.
باقری بیان کرد: به منظور جلوگیری از انحراف تسهیلات، نظارت ها برای اجرای طرح های اشتغالزایی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد تشدید می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خواستار فعال شدن انجمن صنایع دستی در استان شد و ابراز داشت: انجمن صنایع دستی می تواند مشکلات صنفی تولید کنندگان صنایع دستی را در کهگیلویه و بویراحمد دنبال کند.
باقری با ابراز گلایه از برخی تولیدات صنایع دستی توسط هنرمندان در استان، گفت: در تولیدات صنایع دستی باید شناسنامه تولید و کیفیت تولید رعایت شود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در دهستان کاکان، افزود: این نمایشگاه به منظور معرفی توانمندی های هنرمندان صنایع دستی در روستاها و بخش های کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.