به گزارش ایرنا، این تعداد فضای آموزشی غیر مقاوم حدود 31 درصد از مجموع 3 هزار و 20 مدرسه موجود در این استان را شامل می شود.
هادی زارع پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برآورد برای مقاوم سازی هر کلاس درس اعتباری حدود 2 میلیارد ریال نیاز است.
وی یادآور شد: سرانه فضای آموزشی در کهگیلویه وبویراحمد هم اینک با 8.2 درصد و بعد از یزد دومین استان به لحاظ سرانه فضای آموزشی است.
وی با اشاره به ساخت فضاهای آموزشی ظرف پنج سال گذشته در استان گفت: در این مدت 134 کلاس درس با زیربنای بیش از 62هزار مترمربع و با اعتباری افزون بر 432 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استان ساخته شده است.
وی ادامه داد: هم اینک نیز بیش از 130 طرح آموزشی و ورزشی از محل اعتبارات عمرانی در سطح استان در دست ساخت است.
زارع پور یادآور شد: همچنین ظرف پنج سال گذشته 134 فضای آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز در سطح استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.
وی گفت: این تعداد فضای آموزشی خیرساز در قالب 300 کلاس درس و با اعتباری افزون بر 350 میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: هم اینک نیز 64 مدرسه در قالب 294 کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه ساز در سطح استان در دست اجراست.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: ظرف پنج سال گذشته همچنین 165 مدرسه پیش ساخته در سطح روستاها و مناطق عشایری این استان شده است.
وی گفت: در این مدت نیز 29 باب مدرسه با زیربنای 832 مترمربع و با اعتباری افزون بر 48 میلیارد ریال توسط بنیاد برکت در سطح استان و روستاها و مناطق محروم ساخته شده است.
بیش از 158هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در بیش از سه هزار و 20 مدرسه در حال تحصیل هستند.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.