به گزارش ایرنا، رسول فرهادی روز چهارشنبه در شورای حفاظت منابع آب باشت با اشاره به سیلاب های امسال و مشکلاتی که بر اثر تجاوز از حریم رودخانه های این شهرستان رخ داد ، اظهار داشت: ساماندهی حریم رودخانه ها تا اول تیر امسال باید تعیین تکلیف شود.
وی تصریح کرد: بستر و حریم رودخانه ها بررسی و در جاهایی که از نظر فنی مشکلی ایجاد نمی کند برای حمایت از تولید با هدف سرمایه گذاری به شکل اجاره واگذار و در مناطق مشکل ساز رفع تصرف می شود.
وی ابراز امیدواری کرد با تعامل بین کشاورزان و مسئولان ضمن پاسخگویی به دغدغه های آنان بحران آب هم در زمان خشکسالی و هم در وقت سیلاب مدیریت بهتری شود.
فرماندار باشت با اشاره به اهمیت پیروی از الگوی کشت از سوی کشاورزان گفت: برای حمایت از رونق تولید محدودیت جایگزین ممنوعیت کشت در موارد خاص شود.
مسعود حسینی افزود: به گونه ای عمل شود که ضمن مدیریت آب های زیرزمینی از کشاورزان در این شرایط اقتصادی حمایت شود.
رئیس شرکت آب منطقه باشت نیز با بیان اینکه مدیریت آب بسیار حیاتی گفت‌‌:برداشت بی رویه از رودخانه باشت باعث شده این شریان حیاتی دچار وضعیت بدی شود.
وی با اشاره به اینکه آب سطحی با آب زیر زمینی متفاوت است ، افزود: هم اکنون بیلان آب در دشت باشت منفی،شیب این دشت بسیار خطرناک و درشت بافت است که در اولین برداشت آب آن فروکش خواهد کرد.
دیلمی پیشنهاد کرد که جلسه ای برای ترویج اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست با ریش سفیدان تشکیل و در زمینه کشت برنج فرهنگ سازی شود.
در سال های گذشته بر اثر خشکسالی های پیاپی آب سفره های زیرزمینی باشت دچار افت شده بود.
شهرستان 22هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.