به گزارش ایرنا، جعفرگوهرگانی روز سه شنبه در نشست تخصصی شورای اشتغال کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تمامی نهادها و سازمان های دولتی استان، بانک های عامل، اتاق تعاون، اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی های کشاورزی، ساختمان و معدن، سمن ها نسبت به اطلاع رسانی به کارفرمایان و شرکت های طرف قرارداد خود در خصوص به کارگیری فارغ التحصیلان واجد شرایط از طریق طرح یارانه حقوق و دستمزد اقدام کنند.
وی افزود: انتظار می رود که تمامی نهادهای مذکور در خصوص این طرح توسط رسانه ها به خصوص صدا و سیما اطلاع رسانی مستمر در دستور کار خود قرار دهند تا زمینه جذب نیرو از این طریق فراهم شود.
گوهرگانی بیان کرد: در صورتی که کارفرمایان، فارغ التحصیلان دانشگاهی را به کار گیرند (فارغ التحصیلان شغل اولی) معادل 40 درصد از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار فرد جدید استخدام به مدت 12 ماه توسط اداره تعاون پرداخت می شود و علاوه براین در صورتی که کارفرمایان فارغ التحصبلان دانشگاهی را استخدام کنند می توانند به مدت 2 سال از مزایای طرح مشوق های بیمه ای برخوردار شوند به عبارتی حق بیمه سهم کارفرمایی نیروی کار جدید توسط دولت پرداخت می شود.
وی عنوان کرد: یکی از مشکلات پیش رو در زمینه طرح کارورزی این است که تاکنون سازمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به اجرای طرح مشوق های بیمه ای کارفرمایان در این حوزه اقدامی انجام نداده این در حالی است که کارفرمایانی که نسبت به جذب کارورزانی که دوره کارورزی خود را به پایان رسانده اند اقدام کنند به مدت حداکثر 2 سال از مشوق های بیمه ای سهم کارفرمایی برخوردار خواهند شد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نیاز است در این خصوص اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در نشستی با سازمان تامین اجتماعی استان ظرف یک هفته این موضوع را از طریق وزارت خانه های متبوع تعیین تکلیف کنند.
وی ابراز داشت:در خصوص پرداخت تسهیلات تا سقف 30 درصد متمم برای طرح های اشتغالی که نیاز به تسهیلات دارند با توجه به نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه بانک استان و موسسه کارآفرینی امید بر اساس مصوبه کمیته فنی اشتغال استان ملزم به پرداخت این مبلغ هستند.
گوهرگانی افزود: پایش دوباره طرح های اشتغال که در بانک های کهگیلویه و بویراحمد باقی مانده اند باید ظرف 10 روز آینده توسط دستگاه های اجرایی و حمایتی با همکاری بانک ها تعیین تکلیف شوند تا آن هایی که واجد شرایط هستند پرداخت و مابقی از مدار خارج شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه ها، راهکار و سیاست های دولت در حوزه اشتغال در شرایط کنونی اقتصادی است و این طرح اکنون در کشور در حال اجراست.
پروانه نیک مرام ابراز داشت: هم اینک مبلغ 128 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده است.
نیک مرام افزود: کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح یارانه حقوق و دستمزد، به عنوان یکی از استان های پایلوت انتخاب شده و هم اینک این طرح در دست اجراست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش هزینه های نیروی کار برای کارفرمایان، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرمایان برای بکار گیری نیروی کار جدید و افرایش فرصت شغلی است.
وی ابراز داشت: هم اینک 648 واحد در زمینه کارورزی در این استان فعال و مشارکت دارند و هم اینک با حدود 450 کارورز انعقاد قرارداد انجام شده است.
نیک مرام بیان کرد: پس از دوره کارورزی با درخواست کارفرما مراحل جذب نیروهای فارغ‌التحصیل به مدت 9 ماه بدون هزینه در مراکز بخش خصوصی فراهم خواهد شد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کارفرمایانی که نسبت به جذب کارورزانی که دوره کارورزی خود را به پایان رسانده اند اقدام کنند به مدت حداکثر 2 سال از مشوق های بیمه ای سهم کارفرمایی برخوردار خواهند شد این در حالی است که تاکنون هیچ اقدامی از سوی سازمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص انجام نشده است.
وی ابراز داشت: امسال سهمیه تعداد افراد در طرح کارورزی بیشتر از سال گذشته شده است.
نیک مرام عنوان کرد: از لحاظ مالی، 25 میلیارد ریال با اشتغال یک هزار و 500 تفر به طرح کارورزی در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مشوق های بیمه ای سهم کارفرمایی امسال پیش بینی 3500 نفر به میزان بیش از 48 میلیارد ریال است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.