سید آیت افشار مهر روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حوزه توان بخشی مراکز شبانه روزی مثل نگهداری سالمندان،اعصاب و روان، نگهداری عقب مانده های ذهنی،مراکز روزانه شامل حرفه آموزی، جسمی حرکتی و گفتار درمانی از جمله این مراکز هستند.
وی بیان کرد: در حوزه های مددکاری همه کلینیک های مددکاری،مجتمع های روستایی، 65 مرکز مشاوره در بخش خصوصی و مراکز بهبودی اقامتی از دیگر مراکز واگذار شده بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی هستند.
افشار مهر بیان کرد: همچنین نیروهای اورژانس اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هم در شکل خرید خدمت بخش خصوصی بکار گرفته شده است.
وی ابراز داشت: نظارت مستمر بر کار این مراکز با توجه به جامعه هدف آسیب پذیر آنان از اولویت های اصلی بهزیستی است.
342 نفر خانواده 2 معلولی، 37 خانواده سه معلولی، 16 خانواده چهار معلولی و 9 خانواده پنج معلولی و یک خانواده پنج معلولی به بالا در این استان وجود دارد.
یک هزار و 606 معلول روانی، یک هزار و 445 ناشنوا، یک هزار و 659 معلول نابینا، چهار هزار و 416 معلول ذهنی، 6 هزار و 47 معلول جسمی حرکتی و 867 سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
بیش از 17 هزار نفر از جمعیت حدود 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان، 17 شهر و حدود یک هزار و 676 روستای دارای سکنه زیرپوشش بهزیستی قرار دارد.
28 مرکز توانبخشی در این استان فعالیت دارد که از این تعداد 9 مورد شبانه روزی است.
حدود پنج هزار خانوار در کهگیلویه و بویراحمد از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.