محسن شریعت نسب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محافل انس با قرآن از 18 تا 23 ماه رمضان امسال در بخش های کهگیلویه و بویراحمد از جمله سرفاریاب، قلعه رئیسی، دیشموک، سوق، سرآسیاب یوسفی بهمئی، چیتاب، لوداب، بوستان باشت، مارگون و شهر یاسوج برگزار می شوند.
وی افزود: تاکنون محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی در این بخش های کهگیلویه و بویراحمد برگزار نشده است.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اجرای برنامه های متعدد قرآنی در ماه رمضان امسال از سوی این اداره طراحی شده است.
شریعت نسب عنوان کرد: این برنامه ها در هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود و مختص یک یا چند نقطه نیست.
وی ابراز داشت: هفته گذشته نشست های هماهنگی کمیته های قرآنی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد برای تصمیم گیری و برنامه ریزی لازم در راستای اجرای بهتر برنامه های مورد نظر ماه رمضان امسال برگزار شد.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این نشست ها فعالان قرآنی، ائمه جمعه و رؤسای اداره های تبلیغات اسلامی شهرستان های هشت گانه استان حضور داشتند.
شریعت نسب اظهار داشت: مهمترین برنامه های قرآنی پیش بینی شده برای اجرا در ماه رمضان امسال در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد شامل 32 محفل انس با قرآن، 32 آیین جزءخوانی قرآن کریم و 32 نشست تفسیر سوره غافر در قالب طرح بیّنات (2) است.
وی افزود: در نشست های تفسیر سوره غافر از مفسران و ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استاد استفاده می شود.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از اتمام این نشست ها از شرکت کنندگان آزمون برگزار شده و به افرادی که نمره لازم را کسب کنند جوایزی اهدا خواهد شد.
شریعت نسب عنوان کرد: پایان ماه رمضان امسال 50 فعال قرآنی کهگیلویه و بویراحمد در آیینی با حضور جمعی از مسئولان اجرایی این استان در شهر یاسوج تجلیل می شوند.
وی ابراز داشت: فعالان قرآنی هر کدام از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد نیز به طور جداگانه پس از ماه رمضان امسال تجلیل خواهند شد.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماه رمضان امسال از نحوه اجرای برنامه های قرآنی در شهرستان ها و بخش های این استان بازدید می شود.
شریعت نسب اظهار داشت: بازدیدهایی در ماه رمضان امسال از مراکز، مؤسسه ها و خانه های قرآنی کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی و رفع مشکلات و کمبودهای آنها انجام خواهد شد.
وی افزود: آیین جزءخوانی نیز در طول ماه رمضان امسال همه روزه در نوبت عصر همراه با پخش مستقیم از شبکه استانی دنا و با حضور قاریان مطرح بومی و غیربومی در حسینیه ثارالله شهر یاسوج برگزار می شود.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تشکیل مجمع خیران قرآنی استان در حال پیگیری بوده و تاکنون نیز اقدام های ارزنده ای در این زمینه انجام شده است.
شریعت نسب عنوان کرد: پس از ماه رمضان امسال نشست خیران قرآنی کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان اجرایی این استان در شهر یاسوج برگزار می شود.
وی ابراز داشت: مرحله نخست آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی 13 اردیبهشت ماه 1398 به طور کتبی و با شرکت 50 نفر در سه حوزه یاسوج، دوگنبدان و دهدشت برگزار شد.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی که نمره لازم را در این آزمون کسب کنند راهی مرحله شفاهی شده و به برگزیدگان هر 2 مرحله نیز مدرک معادل مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا خواهد شد.
شریعت نسب اظهار داشت: مشخصات و اطلاعات مربوط به فعالان قرآنی کهگیلویه و بویراحمد در هیچ سامانه ای ثبت نشده و راه اندازی این سامانه در استان نیز در حال پیگیری است.
وی افزود: به اداره های تبلیغات اسلامی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده که مشخصات و اطلاعات فعالان قرآنی خود اعم از حافظان، قاریان، مربیان، پیشکسوتان و اعضای گروه های تواشیح و همخوانی را برای تشکیل بانک اطلاعاتی و ثبت در سامانه استان اعلام کنند.
شریعت نسب بیان کرد: انتظار می رود که قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد حضور گسترده ای در برنامه های قرآنی ماه رمضان امسال داشته باشند تا بیش از پیش شور و نشاط معنوی در ماه بهار قرآن در این استان ایجاد شود.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.