پروانه نیک مرام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات به 2هزار و 172 طرح اشتغال زایی روستایی و عشایری در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی بیان کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده در هر شهرستان نسبت به سهمیه در شهرستان‌های باشت، بویراحمد، بهمئی، لنده و گچساران به ترتیب با جذب 83، 79، 78، 78 و 62 درصد سهمیه بیشترین میزان پرداختی‌ها و شهرستان‌های دنا، کهگیلویه و چرام با جذب 53، 38 و 30 درصد سهمیه، کمترین میزان پرداختی‌ها را داشته اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بنابراین شهرستان های باشت و چرام به ترتیب بیشترین و کم ترین پرداختی تسهیلات روستایی و عشایری به متقاضیان را در استان به خود اختصاص داده اند.
نیک مرام عنوان کرد: هم اینک میزان نسبت تسهیلات پرداخت شده روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد به مبلغ اعتبار ابلاغی 65 درصد بوده است.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغال فراگیر در استان، ابراز داشت: از مجموع 2 هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر ابلاغی به کهگیلویه و بویراحمد، یک هزار و 140 میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی و تنها 100 میلیارد ریال پرداخت انجام شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر عملکرد هر چه بهتر دستگاه‌های حمایتی در جذب تسهیلات اشتغال روستایی، عنوان کرد: یک هزار و 160 میلیارد ریال سهمیه ابلاغی دستگاه‌های حمایتی استان بوده که از این میزان تاکنون 389 میلیارد ریال پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح کارورزی، ابراز داشت: امسال سهمیه تعداد افراد در طرح کارورزی بیشتر از سال گذشته شده است.
نیک مرام عنوان کرد: از لحاظ مالی، 25 میلیارد ریال با اشتغال یک هزار و 500 نفر به طرح کارورزی در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مشوق های بیمه ای سهم کارفرمایی امسال پیش بینی 3500 نفر به میزان بیش از 48 میلیارد ریال است.
دولت تدبیر و امید به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه هاست.
44 درصد از جمعیت حدود 723 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند.
حدود 12 درصد در قالب 80 هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، 17 شهر و حدود یکهزار و 670 روستای دارای سکنه است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.