پروانه نیک مرام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح پرداخت یارانه حقوق و دستمزد برای اولین بار با پیگیری های استاندار کهگیلویه و بویراحمد و براساس طرح پیشنهادی این استان در سال گذشته به وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی ارائه شد.
وی ابراز داشت: این طرح تصویب و هم اینک مبلغ 128 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده است.
نیک مرام افزود: کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح یارانه حقوق و دستمزد، به عنوان یکی از استان های پایلوت انتخاب شده و هم اینک این طرح قابل اجرا است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش هزینه های نیروی کار برای کارفرمایان، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرمایان برای بکارگیری نیروی کار جدید و افزایش فرصت شغلی است.
وی ابراز داشت: در صورتی که کارفرمایان، فارغ التحصیلان دانشگاهی را به کار گیرند (فارغ التحصیلان شغل اولی) معادل 40 درصد از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار فرد جدید استخدام به مدت 12 ماه توسط اداره تعاون پرداخت می شود و علاوه براین در صورتی که کارفرمایان فارغ التحصیلان دانشگاهی را استخدام کنند می توانند به مدت 2 سال از مزایای طرح مشوق های بیمه ای برخوردار شوند به عبارتی حق بیمه سهم کارفرمایی نیروی کار جدید توسط دولت پرداخت می شود.
طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه ها و سیاست های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است،این طرح اکنون در کشور در حال اجراست.
به کارآفرینانی که دانش آموختگان دانشگاهی را به کار می گیرند، یارانه دستمزد پرداخت می شود.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.