کامروز امینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد پرونده های ارسالی به پزشکی قانونی مربوط به قصور پزشکی در سال گذشته 37 مورد بوده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته از مجموع 37 پرونده ارسالی مربوط به قصور پزشکی 21 مورد آن نیز منجر به صدور رای محکومیت برای پزشکان شد.
امینی یادآور شد: بیشترین شکایات مربوط به حوزه تخصصی زنان و زایمان، حوزه گوش، حلق و بینی رتبه دوم و بخش‌های عمومی، دندانپزشکی و جراحان مغز و اعصاب رتبه سوم را در این زمینه داشتند.
وی تصریح کرد: درصد محکومیت ها در پرونده های قصور پزشکی در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته اما تعداد پرونده ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17.7 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال‌های گذشته جلسات آموزشی برای جامعه پزشکی برگزار شده و راه‌های پیشگیری در این زمینه به آن ها یادآوری شد تا کمتر دچار قصور پزشکی شوند.
امینی ابراز داشت: راهکار کاهش شکایات قصور پزشکی رعایت حقوق بیمار است که اگر توجه شود شاهد کاهش شکایت‌ها و مواردی هستیم که منجر به نارضایتی می‌شود.
سال 96 حدود 45 پرونده قصور پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد که 23 مورد از این تعداد منجر به صدور رای محکومیت شد.
سال گذشته 318 پرونده در کمیسیون‌های پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد که در مقایسه با سال 96 حدود 10.8 درصد افزایش داشته است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.