محمدشریف اسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کتاب اسفندماه 1397 با حمایت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و کنگره سرداران و شهدای استان با شمارگان یک هزار جلد چاپ و منتشر شد.
وی افزود: کتاب «امیر دل ها» در 157 صفحه و با قطع رقعی از سوی انتشارات فتح دنا به چاپ رسیده است.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این کتاب شامل زندگینامه و یادداشت های امیر شهید «همتعلی حسن زاده» است که از سوی برادرش قربانعلی حسن زاده گردآوری و به اهتمام الله کرم عباسی تألیف شد.
اسلامی عنوان کرد: هدف از چاپ و انتشار این کتاب ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با رشادت های مثال زدنی رزمندگان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس است.
وی ابراز داشت: امیر شهید «همتعلی حسن زاده» سال 1342 در روستای جلیل از توابع شهرستان بویراحمد متولد شد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حسن زاده پس از دریافت مدرک تحصیلی دیپلم در رشته اقتصاد در آزمون های مرکز تربیت معلم و دانشکده افسری ارتش شرکت کرد و در هر دوی آنها نیز قبول شد.
اسلامی اظهار داشت: وی بنا به علاقه و ضرورت دوران هشت سال دفاع مقدس و شرایط انقلاب اسلامی ایران در سال 1362 وارد دانشکده افسری شد.
وی افزود: حسن زاده پس از اتمام دوره افسری سردوشی خود را از دست فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سپهبد صیاد شیرازی دریافت کرد و در سال 1364 نیز با پایان تحصیلات کلاسیک نظامی برای ادامه خدمت به لشکر 92 زرهی ارتش رفت.
اسلامی بیان کرد: حسن زاده در سال 1365 و در سن 22 سالگی هنگام بازدید از سنگر کمین در منطقه شلمچه و موقع بازگشت از مأموریت هدف تیر مستقیم دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، 317 آزاده و افزون بر 9 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.