به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: دولت برای رسیدن به اهداف اشتغال زایی خود برنامه های ویژه ای را در استان دنبال می کند که ارائه بسته های تسهیلاتی برای ایجاد فرصت های شغلی در بخش های مختلف (تسهیلات روستایی و عشایری، فراگیر و مشاغل خانگی)، افزایش سرمایه گذاری، فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال و رفع مشکلات اداری و مالی واحدهای تولیدی فعال از جمله آنها است.
وی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی، بانک ها بخش خصوصی باید پای کار بیایند تا فضای اشتغال در استان تقویت شود.
احمدی بیان کرد: سال 97 در زمینه ایجاد، پرداخت تسهیلات روستایی و حمایت از اشتغال پایدار، کهگیلویه و بویراحمد رتبه قابل قبولی در میان استان های مختلف در کشور به خود اختصاص داد که امید است همچون سال گذشته این روند با روحیه و عزم جدی تر ادامه یابد.
وی عنوان کرد: حمایت از تولید واقعی در کهگیلویه و بویراحمد در این شرایط تحریم اقتصادی افزایش یابد تا با تحقق این مهم زمینه اشتغال پایدار، کاهش بیکاری و در نهایت تقویت بنیه اقتصادی در پی آن ایجاد شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید امسال برنامه ریزی ها به نحوی باشد که سهم امسال کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به طور کامل جذب و هزینه شود.
وی ابراز داشت: تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در استان به افرادی که دغدغه تولید و اشتغال داشته و دارای صلاحیت، اراده و انگیزه کافی نیز باشند پرداخت شود.
احمدی بیان کرد: موضوع‌هایی از قبیل اشتغال حمایتی و تشکیل پنجره واحد با حضور دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اشتغال زایی و کاهش معضل بیکاری با جدیت در این استان دنبال می‌شود.
وی عنوان کرد: امسال با افزایش همدلی و اتحاد در بین دستگاه های اجرایی باید مسئولان برای رفع گرفتاری ها و مشکلات مردم بیش از پیش بکوشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس آخرین آمار با پرداخت افزون بر یک هزار و 860 میلیارد ریال به طرح های اشتغال زایی روستایی و عشایری در این استان، زمینه اشتغال پنج هزار و 940 نفر فراهم شده است.
پروانه نیک مرام افزود: این میزان تسهیلات به 2 هزار و 172 طرح اشتغال زایی روستایی و عشایری در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی بیان کرد: طرح پرداخت یارانه حقوق و دستمزد برای اولین بار با پیگیری های استاندار کهگیلویه و بویراحمد و براساس طرح پیشنهادی این استان در سال گذشته به وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی ارائه شد.
وی ابراز داشت: این طرح تصویب و هم اینک مبلغ 128 میلیارد ریال اعتبار به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده است.
نیک مرام افزود: کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح یارانه حقوق و دستمزد، به عنوان یکی از استان های پایلوت انتخاب شده و قابل اجرا است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش هزینه های نیروی کار برای کارفرمایان، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرمایان برای بکار گیری نیروی کار جدید و افرایش فرصت شغلی است.
وی ابراز داشت: در صورتی که کارفرمایان، فارغ التحصیلان دانشگاهی را به کار گیرند (فارغ التحصیلان شغل اولی) معادل 40 درصد از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار فرد جدید استخدام به مدت 12 ماه توسط اداره تعاون پرداخت می شود و علاوه براین در صورتی که کارفرمایان فارغ التحصبلان دانشگاهی را استخدام کنند می توانند به مدت 2 سال از مزایای طرح مشوق های بیمه ای برخوردار شوند به عبارتی حق بیمه سهم کارفرمایی نیروی کار جدید توسط دولت پرداخت می شود.
نیک مرام با اشاره به طرح کارورزی، ابراز داشت: امسال سهمیه تعداد افراد در طرح کارورزی بیشتر از سال گذشته شده است.
نیک مرام عنوان کرد: از لحاظ مالی، 25 میلیارد ریال با اشتغال یک هزار و 500 تفر به طرح کارورزی در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مشوق های بیمه ای سهم کارفرمایی امسال بپیش بینی 3500 نفر به میزان بیش از 48 میلیارد ریال است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.