عیسی راستین نسب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برداشت محصول دانه های روغنی کلزا در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرستان گچساران آغاز شده است.
وی بیان کرد: امسال بیش از سه هزار تن دانه روغنی کلزا در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد در حالیکه میزان تولید این محصول در سال گذشته یک هزار و 200 تن بود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح و بالا رفتن مساحت زیر کشت از دلایل بالا رفتن تولید این محصول است.
راستین تصریح کرد: امسال یکهزار و 700 هکتار مزرعه در این استان زیر کشت کلزا رفته است و سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی گذشته 760 هکتار بود.
وی بیان کرد: جهاد کشاورزی با هدف اصلاح الگوی کشت از تولید محصول کلزا حمایت می کند و خرید تضمینی محصول کلزا از جمله مهمترین این حمایت هاست.
وی ابراز داشت: پرداخت تسهیلات برای کشت و خرید ماشین آلات کشاورزی و نظارت بر کاشت، داشت و برداشت از جمله حمایت های دولت برای توسعه کشت این محصول است.
راستین نسب بیان کرد: کشت محصول کلزا برای خودکفا شدن در زمینه روغن نباتی از اولویت های دولت است.
وی اظهار داشت که محصول کلزا نسبت به دیگر محصولات زراعی آب کمتری برای تولید نیاز دارد که به دلیل خشکسالی جایگزین خوبی برای دیگر محصولات زراعی است.
سالانه 910هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان 720 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.