سرهنگ پاسدار دکتر حسن حکمتیان روزدوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به سیل فروردین ماه که منجر به بسته شدن راه های روستایی استان شد گفت: تیپ 48 فتح ماشین آلات و تجهیزات خود را به دورترین نقاط استان ارسال کرد که پیش بینی می شود دست کم تا 10 روز آینده نیز فعالیت آنها در این مناطق ادامه داشته باشد.
حکمتیان ادامه داد:با دریافت هشدارهای مربوط به سیل سپاه آماده خدمت رسانی به مردم شد و با همه توان خود در کنار دولت و مردم سیل زده استان و کشور قرار گرفت.
وی گفت: در بیرون از استان نیز به 3 استان سیل زده خدماتی ارائه کردیم که برای مثال آشپزخانه سیار تیتپ 48 فتح در مناطق سیل‌زده روزانه 20 هزار پرس غذا تهیه کرد و در اختیار سیل زدگان قرار داد.
فرمانده تیپ 48 فتح ادامه داد: همچنین تیم های پزشکی و امدادگران این تیپ با تمامی تجهیزات به مناطق سیل زده اعزام شدند ضمن آنکه با جمع آوری حدود 650 میلیون ریال از بسیجیان ، مردم و پاسداران اقدام به تهیه بسته‌های مختلف برای سیل‌زدگان کردیم.
سرهنگ حکمتیان با بیان اینکه کمک رسانی در مناطق سیل زده همچنان ادامه دارد افزود: با توجه به آلودگی های محیطی جا مانده از سیل ، یگان پدافند جنگ نوین تیپ 48 فتح با دستگاه‌های درخش ، روتکس و سایر امکانات در این مناطق حضور دارند و پس از دفع آلودگی در شعیبیه شوشتر ، در شهر سوسنگرد نیز فعالیت خود را آغاز کردند.
وی گفت: تیپ مستقل 48 فتج و فرزندان این استان بیش از 10 سال در ماموریت بیرون استان در سخت‌ترین شرایط به حفاظت از مرزهای این کشور می پردازد اما تاکنون مسئولی از این استان سراغی از ما نگرفته است.
وی با بیان اینکه سپاه ماموریت خود را متناسب با تهدیدها تعریف می کند ، گفت: در ماجرای گم شدن کودک سه ساله در تنگ مهریان نیز پس از درخواست دستگاه های امدادی، چهار یگان تیپ 48 فتح عملیات جست و جو را آغاز کردند.
سرهنگ حکمتیان گریزی به گذشته تیپ پر افتخاز 48 فتح زد و گفت:1882 شهید ، 13 هزار جانباز و 317 آزاده نیز با همین تیپ به جبهه ها اعزام شدند. برخی در بین ما نیستند و برخی نیز سختی هایی را تحمل می کنند و در بستر بیماری هستند.
حکمتیان به عملیات‌هایی مثل کربلای 4 و 5 و والفحر 8 و ثامن‌الائمه و فتح‌المبین و طریق‌القدس اشاره کرد که تیپ 48 فتح و فرزندان استان در آن‌ها رشادت‌های زیادی از خود نشان دادند.
حکمتیان به بعد از جنگ هم اشاره کرد که تیپ 48 فتح ماموریت‌های محوله را به خوبی انجام داد و در محرومیت‌زدایی و مبارزه با گروهک‌ها و اشرار و برگزاری اردوهای راهیان نور و برپایی هیئات مذهبی هیچ‌گاه از وظایفی که رسالت تیپ بود، عدول نکرد.
وی از فعالیت‌های گروهک جیش‌الظلم به سرکردگی عبدالمالک ریگی قبل از سال 90 در منطقه سیستان و بلوچستان اشاره کرد که فرزندان استان در قالب تیپ تکاوری در کنار سردار شهید نورعلی شوشتری برای ایجاد امنیت در آن منطقه فداکاری‌ها کردند.
حکمتیان به حضور نیروهای تیپ 48 فتح بعد از آن همه فداکاری در منطقه جنوب شرقی این بار در ارتفاعات شمال غرب و در مرز‌های آن مناطق اشاره کرد که وظیفه مقابله با پ.پ.ک را بر عهده گرفتند و با ماموریت آفندی که پیدا کرده بودند 7 شهید را نیز تقدیم اسلام و انقلاب و ایران کردند و 32 نفر نیز مفتخر به درجه جانبازی شدند.
این فرمانده سپس به یک ماموریت پدافندی دیگر تیپ 48 فتح در جنوب غرب کشور اشاره کرد که از سال 91 به مدت 3.5 سال در خطی به طول 164 کیلومتر وظیفه پاسداری از مرزها را بر عهده داشتند منطقه‌ای با گرمای بالای 50 درجه سانتیگراد که محل تردد اشرار و گروهک‌ها و تروریست‌هاست و بنا به اذعان شورای تامین خوزستان و آبادان بهترین امنیت در این دوره با حضور فرزندان استان برقرار شد.
وی ماموریت بعدی را دوباره در شمال‌غرب کشور ذکر کرد که تیپ 48 فتح یک بار دیگر در سال 74 در آن منطقه حضور داشت و این بار هم وظیفه مقابله با گروهک‌هایی مثل پژاک ، خبات ، دموکرات‌ و کومله را بر عهده گرفت که در قالب سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر فعالیت می‌کنند و اکنون دو سال است که رزمندگان تیپ 48 فتح در آن منطقه اجرای ماموریت دارند.
فرمانده تیپ خظ شکن 48 فتح از فعال بودن 12 گردان پرافتخار امام حسین در 8 شهرستان استان خبر داد که خانه‌سازی برای محرومان و مستضعفان با همکاری کمیته امداد در حال حاضر با ساخت 70 واحد مسکونی در دست اقدام است.
تیپ 48 فتح پس از دفاع مقدس و پایان جنگ تحمیلی به وظایفی که بر عهده‌اش گذاشته شد به خوبی عمل کرد و در حال حاضر تامین امنیت بخش زیادی از مرزهای جمهوری اسلامی را بر عهده دارد .
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.