مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 163 مورد از این تعداد در سطح روستاها و مابقی در شهرهای استان بوده است.
آیت افشار مهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان پرداخت تسهیلات برای ساخت خانواده های شهری 300 و منازل روستایی نیز 180 میلیون ریال بوده است.
وی با اشاره به وجود حدود 150 خانواده چند معلولی در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: ازدواج های فامیلی اصلی ترین دلیل معلولیت در این استان شناسایی شده است.
افشارمهر، ضعف خدمات بهداشتی به ویژه در روستاها، ازدواج های فامیلی و دانش ناکافی خانواده ها نسبت به مسائل روانشناختی کودکان را از عوامل موثر در افزایش بروز معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.
نرخ معلولیت در کهگیلویه وبویراحمد با 6 دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری حدود 2.7 درصد است که تاکنون بیش از 18 هزار معلول در سطح استان شناسایی شده اند که حدود 6 هزار و 100 نفر از آنها به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
وی تصریح کرد: افزون بر 180 نوع خدمت در سازمان بهزیستی به جامعه هدف ارائه می شود که هدف و رویکرد اصلی و حاکم در این نهاد توانمندسازی افراد با حفظ عزت و کرامت است.
افشارمهر همچنین ارائه بسته های حمایتی و تشویقی به کارفرمایان واحدهای تولیدی در بخش های مختلف در قالب اجرای طرح جبران عدم کارایی برای بکارگیری معلولان را یادآور شد و گفت: پرداخت 50درصد حق بیمه و اعطای تسهیلات ویژه و بلاعوض تا سقف 150میلیون ریال برای کارفرمایان در صورت تعهد و تضمین پنج سال جذب فرد معلول از مهمترین مزایا و بسته های حمایتی در راستای اجرای این طرح است.
وی یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی به ویژه معلولان را اجرای طرح های تشویقی دانست و افزود: توانمندسازی مددجویان همواره یکی از رویکردها و راهبردهای مهم سازمان بهزیستی بوده است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.