حوادث رانندگی در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون 14 کشته بر جا گذاشته است.
جلال پوران فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه تصادف ظرف 24 ساعت گذشته در جاده های استان، 15 مصدوم در پی داشت.
وی افزود: یک مصدوم این حوادث درمان سرپایی و 14 مصدوم دیگر توسط آمبولانس های اورژانس بعد از خدمات اولیه پزشکی به بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.
حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال 1390 تا 95 بیش از یک هزار کشته، 30 هزار زخمی و 150 ضایعه نخاعی در پی داشته است.
افزون بر 6 هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد پیش از این تعداد فوتی های ناشی از سوانح رانندگی در سال گذشته در این استان را 163 نفر ذکر کرد که 15 نفر از این تعداد در حدفاصل دشت روم تا تنگاری بوده است.
بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 96 رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.
این استان با داشتن کمتر از 140 کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و سوانح رانندگی است.
پوران فرد بیان کرد: همچنین روز گذشته نوزاد تازه متولد شده توسط تکنسینهای اورژانس 115 لوداب از مرگ حتمی نجات یافت.
وی عنوان کرد: روز جمعه 6 اردیبهشت 98 حوالی ساعت 17 عصر در پی تماسی که به مرکز دیسپچ یاسوج گرفته شده بود مبنی به درخواست کمک به زایمان خانم 19 ساله ای در روستای چال شاهین لوداب بلافاصله اورزانس لوداب به محل اعزام شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بعلت پیچ خوردگی بند ناف دور گردن نوزاد خفه شده بود که با هوشیاری، زود رسیدن و حرفه ای بودن دو تکنسین توانمند (رحمان پارسه و ربانی) بند ناف از دور گردن نوزاد برداشته شود و اقدامات ساکشن راه هوایی و تحریکات تنفس انجام پذیرد و نوزاد پسر(دومین فرزند این خانواده) بدست تکنسین های اورژانس 115 از مرگ حتمی نجات پیدا کند و مادر و نوزاد را سالم تندرست به بیمارستان امام سجاد (ع)یاسوج انتقال دادند.
وی ابراز داشت: همچنین روز گذشته ساعت 10 در پی دریافت تماسی از بیمارستان شرکت نفت گچساران در خصوص نیاز فوری به خدمات پیشرفته پزشکی برای نجات جان نوزاد 3 ماهه بلافاصله اورژانس هوایی گچساران به محل اعزام شد و نوزاد را به بیمارستانی در شیراز انتقال داد.
پوران فرد ادامه داد: دومین پرواز اورژانس هوایی مربوط به بالگرد اورژانس یاسوج بود که برای امداد رسانی به مرد 45 ساله ای بود که در کوه های بونه امامزاده سادات از ارتفاع سقوط کرده بود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بلافاصله به محل اعزام شد و مصدوم دچار ترومای شدید را پس از ارایه خدمات پزشکی توسط تکنسین های اورژانس هوایی به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال دادند.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 723 هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، 17 بخش و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.