فرجام جلیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع آبخیز داری کشور در این شهرستان انجام شده است.
وی بیان کرد: سه متخلف در این زمینه بدون مجوز قانونی اقدام به کاشت درختان مثمر لیموترش و انگور در اراضی ملی در این شهرستان کرده بودند.
جلیلی گفت: این تعداد متخلف به‌منظور توسعه زمین‌های خود اقدام به کاشت درخت در 40 هزار متر مربع از زمین‌های ملی این شهرستان کرده بودند.
وی تصریح کرد: این اقدام در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی در شهرستان گچساران انجام شد.
جلیلی اظهار داشت: 22پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان از سال گذشته تشکیل و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 100 درصد از آرای قضایی از سال گذشته تاکنون به نفع منابع طبیعی بود گفت: برخورد قضایی با متخلفان و افراد سودجو درعرصه های منابع طبیعی آخرین اقدام در مسیر حفاظت از انفال است.
وی اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون 37هکتار زمین تصرفی در شهرستان گچساران رفع تصرف شد.
وی با بیان اینکه جلوگیری از تغییر کاربری اراضی ملی نیازمند عزم و اراده ای همگانی است، ادامه داد: حفظ کاربری اراضی ملی و صیانت از این اراضی یکی از الزامات توسعه همه جانبه کشور است و تحقق این امر بدون همکاری دستگاه های قضایی و انتظامی و ارتقای سطح آگاهی اقشار مختلف مردم گچساران امکان پذیر نیست.
90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان 70 درصد مرتع و جنگل است.
320 هزار مرتع و 115 هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.
گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌است.
بیش از یکهزار و 500 هکتار جنگل دست کاشت در گچساران وجود دارد که از این میزان 300 هکتار در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.