به گزارش ایرنا، هادی قوامی چهارشنبه شب در نشست مجلس، دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان رونق تولید اظهار داشت: نظام سرمایه گذاری و کارآفرینی کشور نیازمند حمایت جدی مسئولان است.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فشارهای مالیاتی به کارآفرینان تصریح کرد: نظام مالیاتی کشور درباره کارآفرینان با هدف رونق تولید باید بازنگری شود.
قوامی با بیان اینکه با تصویب تبصره 16 مجلس شورای اسلامی 750 هزار پرونده بانکی در سالهای 1395 و 96 مختومه شد افزود: با مختومه شدن این تعداد پرونده 25 هزار میلیارد ریال پول وارد چرخه بانک ها شد که این کار باید ادامه پیدا کند.
قوامی اضافه کرد: سیلاب های امسال 500 هزار میلیارد ریالی به کشور خسارت وارد کرده است که برنامه های خوبی برای جبران خسارتها پیش بینی شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به مناطق مختلف کشور و به ویژه این استان گفت: مشاهده عینی ظرفیت ها و عقب ماندگی های استان ها حداقل دستاورد این سفرهاست که جای قدردانی از اتاق بازرگانی به عنوان برنامه ریز و اعضای این کمیسیون مهم دارد.
علی محمد احمدی اضافه کرد: انجام چنین سفرهایی برای تصمیم گیری درباره تخصیص بودجه، اصلاح قوانین ناکارآمد و وضع قوانین جدید ضرورتی جهت توسعه اقتصادی است.
وی گردشگری، گیاهان دارویی، خاک حاصلخیز، آب فراوان و نفت و گاز را از ظرفیت های خدادادی کهگیلویه و بویراحمد دانست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تبدیل بازار قدیمی مرکز شهر دوگنبدان را به یک مرکز توریستی و زیبا که مایه رفاه و آسایش مردم است، اجرای طرح های بازآفرینی شهری نظیر فرهنگسرا، پیاده رو سازی، بازگشایی معابر در مناطق بافت فرسوده و احداث خانه های ایمن و زیبا در فقیرترین نقاط شهر، آبرسانی به چند هزار هکتار زمین های کشاورزی و احداث جاده های چهارخطه را بخشی از خدمات دولت تدبیر و امید به همت نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در گچساران عنوان کرد.
در این نشست فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد مهمترین چالش های رونق تولید در این استان را بیان کردند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تهاتر 440 میلیارد ریال سرمایه کارآفرینان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت از فعالان اقتصادی همواره از دغدغه ای مسئولان است.
غلامرضا تاجگردون اضافه کرد: در سال های اخیر ساعت ها بحث کارشناسی برای حمایت از تولید و کارآفرینان در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و به حداقل رساندن مشکلات کارآفرینان در زمینه هایی چون سودهای مرکب، مشکلات بیمه ای تا نظام مالیاتی از اولویت های این کمیسیون است.
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی صبح روز چهارشنبه وارد شهر دوگنبدان شدند.
بازدید از طرح های بازآفرینی شهری دوگنبدان، بازدید از واحدهای تولیدی مشکل دار مستقر در شهرک های صنعتی، حضور در تاسیسات نفتی منطقه دشت گز از مهمترین برنامه های این نمایندگان در گچساران بود.
شهرستان نفتخیز و 124 هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.