مصطفی خلفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یادآوری این نکته که پس از سال ها خشکسالی Tطبیعت کهگیلویه و بویراحمد امسال با بارندگی های مطلوب جان تازه ای گرفته است از طبیعتگردان خواست مراقب جنگل ها و مراتع باشند.
وی بیان کرد:مراتع استان که در برخی مناطق کم کم در حال خشک شدن است مستعد آتش سوزی است و شهروندان باید از انجام اقدامات خطرساز در طبیعت خودداری کنند.
سرپرست اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رهاسازی ظروف یکبار مصرف مانند بطری آب، لیوان، سفره و امثال آن به دلیل تابش نور خورشید و داشتن مواد شیمیایی احتمال آتش سوزی در جنگل ها و مراتع را فراهم می کنند.
خلفی از گردشگران خواست در صورت روشن کردن آتش در طبیعت از خاموش شدن آن هنگام ترک منطقه مطمئن شوند.
وی روشن کردن آتش در نزدیکی درختان را از دیگر اقدامات خطرساز برای آتش سوزی عنوان کرد.
سرپرست اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از عشایر و گردشگران خواست از توقف در مراتع با پوشش گیاهی انبوه خودداری کنند.
خلفی مسئولیت پذیری را لازمه صیانت از جنگل ها و مراتع دانست و از شهروندان خواست در صورت مشاهده آتش در طبیعت اقدام به خاموش کردن آن کنند و یا با تماس با سامانه 1504 به مسئولان منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.
وی با اشاره به نقش جنگل ها و مراتع در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع انسانی گفت: کاهش آلایندگی های زیست محیطی، بهره برداری به عنوان گردشگری و اجرای طرح های اقتصادی نظیر گیاهان دارویی از حداقل مزایای این گنجینه های خدادادی است.
وی ابراز داشت:سال 1397 ، 56 فقره آتش سوزی در وسعت 363 هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد رخ داد.
بیش از یک میلیون و 300 هزار هکتار از وسعت کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل داده است.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.