داوود راهزادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 13 پروژه برق رسانی روستایی در حال اجرا است که این طرح ها در شهرستان های بویراحمد، بهمئی، گچساران، چرام و لنده واقع شده اند.
وی افزود: طول شبکه های فشار متوسط و ضعیف برای برق رسانی به این روستاها حدود 20 کیلومتر است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: درحال حاضر برق رسانی به برخی از این روستاها به دلیل وقوع سیل و بسته شدن محورهای ارتباطی با مشکلاتی مواجه شده است.
راهزادی از برق رسانی به برخی از این روستاها با استفاده از نیروگاه های خورشیدی خبر داد و تصریح کرد: از 13 روستای موردنظر، پنج روستا در بویراحمد، چهار روستا در بهمئی، 2 روستا در گچساران، یک روستا در چرام و یک روستا در شهرستان لنده قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه 16 دستگاه ترانسفورماتور نیز برای برق رسانی به این روستاها استفاده شده است، عنوان کرد: به دلیل قرارگیری برخی از این روستاها در مناطق برف گیر، برای اجرای پروژه به زمان بیشتری نیاز است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، ' آبکل تاوه شیشه شهرستان گچساران'، ' فاریابک مارگون در شهرستان بویراحمد '، ' چهتون ممبی در شهرستان بهمئی'،' وهری بخش سرفاریاب شهرستان چرام' و ' گرده کلات شهرستان لنده ' را از مهمترین روستاهایی ذکر کرد که طرح برق رسانی در آنها اجرا خواهد شد.
راهزادی گفت: شروع عملیات اجرایی این طرح ها در ماه های پایانی سال گذشته بوده و در سال جاری برق رسانی به این روستاها به پایان می رسد.
جشن برق رسانی روستاهای بالای 10 خانوار سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
حدود 60 هزار خانوار روستایی در استان از نعمت برق برخوردار هستند.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.