به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز دوشنبه در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این میزان خسارت در بخش های مختلف زیرساختی، خدمات، شیلات، مسکن، حمل و نقل، جاده های اصلی و مواصلاتی، دام و طیور، کشاورزی و آب گرفتگی منازل برآورد شده است.
وی توزیح داد: از این میزان خسارات وارد شده به این استان پنج هزار میلیارد ریال آن در حوزه کشاورزی بوده است.
وی بیان کرد: گزارش مشکلات مناطق سیلزده این استان در اسرع وقت در جلسه هیات دولت مطرح و برای جبران خسارت های وارد شده چاره اندیشی می شود.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خسارت در حوزه هایی که ارتباط مستقیم با زندگی مردم دارد از جمله مسکن در اولویت کمک رسانی قرار دارد.
اسلامی ابراز داشت: ایجاد کمربند‌های حفاظتی برای عبور آب رودخانه‌ها و جایگزینی زمین برای طرح‌های در مسیر رودخانه‌ها از مهمترین برنامه‌های کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌های احتمالی است.
وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد با ایمن سازی و امداد رسانی به موقع توانست به خوبی از وقوع حوادث احتمالی پیشگیری کند، افزود: ایمن سازی راه‌ها و رودخانه‌ها از سوی دولت برای معیشت مردم استان از مهمترین برنامه‌ها برای جبران خسارت هاست.
وی با اشاره به اینکه 44 درصد جمعیت استان در روستا‌ها ساکن هستند، گفت: تثبیت جامعه روستایی و ایجاد طرح‌های ویژه برای اشتغال روستائیان از دیگر برنامه‌های دولت در کهگیلویه وبویراحمد است.
وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده رئیس جمهور برای بررسی خسارت سیلاب و راهکارهای رفع مشکلات ایجاد شده به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: دولت برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل در استان برنامه‌های زیادی دارد که به محض نهایی شدن برآورد‌ها و ارسال آنها به هیات دولت برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان اقدام می‌شود.
علی محمد احمدی اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل فرسوده بودن و ضعف زیرساخت های زندگی مردم مشکلات زیادی داشت و با بارندگی های اخیر مشکلات مردم افزایش یافته است.
وی بیان کرد: هم اکنون تردد در 60 روستای این استان که با سیلاب مسدود شده به سختی انجام می شود.
احمدی با اشاره به تخریب 500 واحد مسکونی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد و آسیب رسیدن به 700 واحد مسکونی دیگر گفت: سیلاب زندگی تعداد زیادی از مردم این استان را تحت تاثیر قرار داده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خسارت به راه های ارتباطی را از دیگر پیامدهای جدی بارندگی های شدید بهاره در این استان ذکر کرد.
نخستین بارش های سیل آسا در کهگیلویه و بویراحمد از روزهای پنجم و ششم فروردین آغاز شد.
بارش باران دراین استان به اندازه ای بود که مراکز جهانی ثبت بارندگی ، شهرستان بویراحمد را جزو پنج شهر پر بارش دنیا در دهه اول فروردین ماه جاری ذکر کردند.
براساس گزارش سازمان هواشناسی در شهرستان بویراحمد نزدیک به 300 میلی متر باران بارید.
استان کهگیلویه و بویراحمد با حدود 720 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.
8143/3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.