عبدالله بهمنش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور و ارتقا سلامت و بهداشت عمومی جامعه، در طرح تشدید نظارت نوروزی امسال بازرسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان موفق به کشف 3 هزار و 631 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی، غیر مجاز و غیر قابل مصرف انسانی شدند.
وی افزود: در این طرح که از 27 اسفندماه 1397 تا 17 فروردین 1398 ادامه داشت، بازرسان اداره کل دامپزشکی استان توانستند این مقدار مواد خام غیر بهداشتی را در 3 هزار و 949 نوبت بازدید از رستوران ها، کشتارگاه ها، خودروهای حمل، قصابی ها، مرغ فروشی ها و سایر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی کشف و ضبط کنند.
بهمنش بیان کرد: این مقدار فرآورده خام دامی پس از اخذ حکم قضایی معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شدند.
وی عنوان کرد: سه پرونده از متخلفان بهداشتی تهیه و تنظیم شده که جهت رسیدگی به تخلفات بهداشتی صورت گرفته توسط این واحد ها، به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست از خرید مواد و فرآورده های خام دامی فله ای و خارج از بسته بندی های مجاز به خصوص گوشت چرخ کرده فله ای و یا مرغ های خارج از بسته بندی خودداری کنند.
وی گفت: همچنین در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه موارد را با شماره تلفن گویای 1512 اداره کل دامپزشکی استان و ادارات دامپزشکی شهرستان ها در میان بگذارند تا برخورد سریع، قاطع و قانونی اداره کل دامپزشکی استان با متخلفان بهداشتی صورت گیرد.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 723 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.