الیاس تاج الدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین سیل به حدود ۸۰۰ هکتار از باغ‌های مرکبات کهگیلویه و بویراحمد نیز خسارت ۱۰ تا ۵۰ درصدی وارد کرده است.
وی افزود: به ۱۲۶ واحد شیلات در کهگیلویه و بویراحمد خسارت حدود ۱۰ تا ۵۰ درصد وارد شده است.
تاج الدینی تصریح کرد: همچنین سیل در این استان به بخش هایی از جمله دام و طیور، کندو‌های زنبور عسل خسارت 10 تا 50 درصدی وارد کرده است.
وی عنوان کرد: در بخش زیربنایی، پمپاژها، جاده‌های بین مزارع، کانال‌ها و قنات‌ها نیز سیلاب کهگیلویه و بویراحمد خسارت‌هایی وارد کرده که برآورد‌های اولیه در این زمینه حاکی از خسارت یک هزار و 300 میلیارد زیالی دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل ستاد بحران در استان و شهرستان در روز‌های اول بارندگی ،ابراز داشت: پیش بینی‌های اولیه به هیأت دولت ارسال شده که با مطرح شدن آن در هیات دولت تصمیمات لازم برای پرداخت غرامت به کشاورزان و خسارت دیدگان در این استان مشخص می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در مجموع میزان خسارات ناشی از وقوع سیل و بارش های سیل آسا به بخش کشاورزی این استان را در برآورد اولیه افزون بر سه هزار و 200 میلیارد ریال ذکر کرد.
این میزان خسارات در بخش های مختلف دام و طیور، زراعت، باغات و شیلات بوده است.
سطح زیرکشت گندم دیم و آبی و جو دیم و آبی در سال زراعی جاری به ترتیب 100 و 30 هزار هکتار و سطح کل باغ های استان نیز حدود 42 هزار هکتار است.
بارندگی ها و جاری شدن سیل روزهای اخیر، در برآورد اولیه بیش از 10 هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی این استان خسارت وارد کرده است.
خسارت های سیل در بخش های مختلف زیرساختی، خدمات، شیلات، مسکن، حمل و نقل، جاده های اصلی و مواصلاتی، دام و طیور، کشاورزی و آب گرفتگی منازل برآورد شده است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.