وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت بنا دارد تن‌خواه‌ گردان برای استانداران ارسال کند تا بتوانند برخی هزینه‌های سیل را جبران کنند.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در نشست شورای مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یک‌دهه با بحران‌های مختلف متأثر از خشکسالی روبه‌رو بودیم که خداوند با بارش‌های امسال ما را به ترسالی هدایت کرد هرچند خسارت دیدیم و برخی، عزیزان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه با این بارش‌ها سرزمین ما سبز و خرم و زمین پر از آب و سیراب شده و خدا را باید شکر کرد، افزود: در حوادث اخیر برخی شیطنت کردند که شکاف ایجاد کنند اما دولت، نیروهای مسلح و مردم پای کار بودند و یک جلوه از همدلی و وحدت را به نمایش گذاشتند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سیل‌های اخیر دروغ‌گویی و شیطان‌صفتی آمریکا به مردم ما و دنیا ثابت شد، خاطرنشان کرد: آمریکا ادعای حقوق بشر می‌کند اما نمی‌گذارد کمک‌های بشردوستانه به مردم سیل‌زده برسد.

اسلامی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن مردمی سخت‌کوش و فاخر با وجود ظرفیت‌های موجود باید به توسعه برسد طرح تصریح کرد: دولت در هفتم فرودین‌ماه اولین مصوبه را برای جبران خسارت سیل در زمینه مسکن و معیشت مصوب کرد که ابتدا برای گلستان و مازندران بود و بعد سایر استان‌های سیل‌زده اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه با اتمام ارزیابی بنیاد مسکن، می‌توانند پرداخت‌ها را آغاز کنند، بیان کرد: برای برآورد میزان دقیق خسارت به زیرساخت‌ها تا امروز فرصت بود تا در جلسه چهارشنبه در نشست هیئت دولت مطرح شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در جاهایی که بیمه بودند باید بلادرنگ ورود و خسارت‌ها جبران شود، ادامه داد: امروز در این مأموریت مسائل را بررسی و جمع‌بندی می‌کنیم تا در اختیار رئیس‌جمهور قرار گیرد.هم‌اکنون در وضعیتی قرار داریم که باید به برخی مسائل توجه کرده و سریع‌تر راه ارتباطی مردم را وصل و خدمات مختلف از جمله آب و برق را برقرار کنیم.

وی با تاکید بر بازسازی خسارات وارده، تاکید کرد: دولت بنا دارد تنخواه گردان برای استانداران ارسال تا بتوانند برخی هزینه‌های سیل را جبران کنند.

وزیر راه به مشکلات پروازهای فرودگاه یاسوج اشاره داشت و اظهار کرد: غیر قابل قبول بود پروازهای فرودگاه یاسوج قطع شود و امروز دستور دادیم پروازهای یاسوج اضافه شد و این موضوع را به جد پیگیری می‌کنم.

اسلامی درباره پروژه جاده پاتاوه دهدشت تصریح کرد: تلاش می‌کنیم این پروژه هرچه زودتر تکمیل و به بهره‌برداری برسد و در زمان‌بندی توافق شده کار تمام شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در مقیاس کلان اضافه کرد: نباید اجازه داد در حاشیه رودخانه‌ها ساخت و ساز انجام شود و لایروبی رودخانه‌ها و ایجاد کمربند حفاظتی باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.