حسین جنتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بررسی های انجام شده از سوی گروه های ارزیاب کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، سیل همچنین حدود 500 واحد مسکونی مناطق سیل زده اعم از شهری و روستایی را تخریب کرده است.
وی تصریح کرد که سیل همچنین به 700 واحد مسکونی در سطح روستاها و شهرهای استان خسارت وارد کرده و نیازمند تعمیر و بازسازی هستند.
جنتی بیان کرد که هنوز مصوبه ای در زمینه چگونگی اعطای وام های بلاعوض و یا تسهیلات از سوی سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به استان ابلاغ نشده اما با تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بررسی ها و حتی مراحل تشکیل پرونده برای خانواده ها و مناطق سیل زده نیز آغاز شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به بررسی های انجام شده قرار است برای هر واحد مسکونی تخریبی ناشی از وقوع سیل در شهرهای و روستاهای استان به ترتیب 120 و 100 میلیون ریال بلاعوض پرداخت شود.
وی یادآور شد: همچنین برای واحدهای مسکونی تخریبی در روستاها مبلغ 400 میلیون ریال و شهری نیز 500 میلیون ریال وام با بهره کم پیش بینی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت: منازل مسکونی که در اثر وقوع سیل اخیر دچار آسیب شده اند نیز مبلغ 150 میلیون ریال وام کم بهره برای تعیمیر و بازسازی این واحدها پیش بینی شده است.
حدود 44 درصد از جمعیت 723 هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد در روستاها ساکن هستند.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.