بیت اله بدرقه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به خصوص شعار سال 'رونق تولید '، هدیه های بزرگی برای مردم بهمئی در بهار امسال است.
وی طرح پروش ماهی گرمابی با ظرفیت 50 تن و اعتبار 12 میلیارد ریال را یکی از مهم ترین طرح ها دانست و گفت: این طرح با 60 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان بهار امسال در بخش سرآسیاب یوسفی به بهره برداری می رسد.
بدرقه تصریح کرد: 2 طرح تولیدی بزرگ پرورش بلدرچین گوشتی هر کدام با ظرفیت 35 هزار قطعه و اعتبار 24 میلیارد ریال در بخش ممبی و روستای قلات نیز در دست اجراست.
وی عنوان کرد: این طرح ها با 75 و 60 درصد پیشرفت فیزیکی روند اجرایی مناسبی دارند.
رئیس جهاد کشاورزی بهمئی طرح تولیدی پرورش گوساله گوشتی 100 راسی را یکی دیگر از طرح های مهم کشاورزی این شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح با هشت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار آماده بهره برداری است.
بدرقه تصریح کرد: یک طرح تولیدی گوساله گوشتی 100 راسی با اعتبار هشت میلیاردو 500 میلیون ریال با پیشرفت 70 درصد نیز در دست اجراست.
وی گفت واحد گلخانه کشت صیفی و سبزیجات با مساحت 6 هزارو 500 متر مربع و اعتبار 12 میلیارد ریال نیز آماده بهره برداری است.
بدرقه عنوان کرد: با فعالیت این واحد نه تنها وابستگی شهرستان بهمئی به واردات سبزی و صیفی قطع می شود بلکه ظرفیت تامین صیفی و سبزی شهرستان های همجوار نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد: طرح تولیدی پرورش کبک گوشتی 20 هزار قطعه ای در بخش سرآسیاب یوسفی نیز به زودی کلنگ زنی می شود.
بدرقه به میزان اشتغالزایی این طرح ها اشاره نکرد.
رئیس جهاد کشاورزی بهمئی گفت: هفت طرح تولیدی پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت تولید 150 هزار قطعه در هر دوره مرغ شهرستان بهمئی را تامین می کنند.
شهرستان بهمئی با جمعیتی افزون بر 40 هزار نفر بیش از 154 روستای داری سکنه دارد.
بهمئی یکی از شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد است که با یاسوج مرکز استان حدود 300 کیلومتر فاصله دارد.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.