سید امان الله جهان بین روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه سورتی رفت و برگشت به مناطق لوداب بویراحمد، پای پر و رودسمه دیشموک و تنگ لیراب و سرگچ دیشموک از سوی عوامل امدادی و نیروهای جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد انجام شد.
وی افزود: در سورتی اول نیروهای امدادی بسته های غذایی و اقلام مورد نیاز مردم سیل زده روستاهای لوداب را به شهر گراب مرکز این بخش ارسال کردند که برای توزیع آنها بین روستاهای سخت گذر و گرفتار در سیل مجبور شدند محموله های ارسالی را برپشت چهارپایان حمل کنند.
وی بیان کرد: در سورتی دوم 40 بسته مواد غذایی با همکاری جمعیت هلال احمر کهگیلویه در روستاهای سیل زده رود سمه و پای پر دیشموک توزیع شد.
جهان بین اضافه کرد: در پرواز سوم به علت نامساعد بودن شرایط جوی بالگرد هلال احمر موفق به فرود در روستای تنگ لیراب و سرگچ نشد.
وی افزود: بالگرد هلال احمر بسته های مواد غذایی را در مناطق اطراف دیشموک تخلیه تا از مسیر زمینی از سوی امداد گران هلال احمر کهگیلویه بین این روستاها توزیع شود.
جهان بین تصریح کرد: توزیع بسته های غذایی بین مناطق سیل زده تا رفع کامل مشکلات آنها ادامه دارد.
وی تصریح کرد: اولویت با مناطق به ویژه روستاهایی است که امکان دسترسی زمینی به آن مناطق همچنان به سختی امکان پذیر است.
بارندگی ها و جاری شدن سیل روزهای اخیر، در برآورد اولیه بیش از 10 هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی این استان خسارت وارد کرده است.
خسارت های سیل در بخش های مختلف زیرساختی، خدمات، شیلات، مسکن، حمل و نقل، جاده های اصلی و مواصلاتی، دام و طیور، کشاورزی و آب گرفتگی منازل برآورد شده است.
در روزهای گذشته راه‌ ارتباطی ۱۲۰روستا در این استان به سبب بارش باران سیل آسا و شرایط جوی نامساعد مسدود شده بود که با تلاش دستگاه های امدادی و خدمات رسان بازگشایی ولی راه ارتباطی روستاهای سخت گذر بخش دیشموک و قلعه رئیسی همچنان مسدود است.
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.