به گزارش ایرنا، در سیزده بدر کمتر فرد ایرانی است که به دامان طبیعت پناه نبرد و از طراوت و سرسبزی و نشاط موجود در طبیعت بهره نگیرد اما برخی افراد فراموش می کنند که طبیعت یک موجود زنده و آسیب پذیر است و بی توجهی و آلوده نمودن آن می تواند چنان آسیبی به آن وارد کند که نه تنها نسل کنونی بلکه آیندگان نیز نتوانند از آن بهره ببرند .
سیزده بدر روز آشتی با طبیعت بود اما اگر فردار چهارشنبه چهاردهم فروردین سری به بوستان ها و یا فضای سبز اطراف شهرها و روستاها بزنیم متوجه می شویم که در سیزدهم فروردین چه وقایع ناگواری در طبیعت رخ داده است.
آنچه در این زمینه موجب نگرانی دوستداران محیط زیست و طبیعت شده است، برخی رفتارهای نامناسب در روز 13 بدر با طبیعت است که موجب تخریب بالایی در سطح طبیعت شد.
13 فروردین ماه روز طبیعت نامگذاری شده است اما اگر یک روز بعد از روز طبیعت به محیط زیست سری بزنید تا چشم کار می کند زباله دیده می شود که مردم در طبیعت به جای گذاشته اند.
حفاظت از طبیعت رنگ باخته است ،در جای جای طبیعت زیبا ، زباله های تجدید ناپذیر ، شاخه های درختان شکسته شده و چاله های سیاه که نشان دهنده بر افروختن آتش است ،به چشم می خورد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه با اشاره به بی مهری برخی از گردشگران با طبیعت گفت: باید گردشگران در روز طبیعت مسئولیت جمع آوری زباله های تولیدی محل تفرجگاه خود را برعهده می گرفتند تا با این اقدام، فرهنگ نه به زباله را در جامعه تداوم و نهادینه کنند.
روح الله عزیزی تصریح کرد: صبح امروز سیزده بدر در مبادی خروجی شهر دهدشت کیسه های زباله از سوی این نهاد بین گردشگران نوروزی برای جمع اوری زباله توزیع شد.
وی عنوان کرد: خانواده ها باید در برگزاری جشن سیزده بدر به منظور حفظ محیط زیست به قوانین زیست محیطی احترام بگذارند و احساس مسئولیت بیشتری در قبال آن داشته باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد دیروز دوشنبه به مناسبت روز طبیعت با صدور پیامی سیزدهم فروردین را روز انس با طبیعت دانست و گفت: سعی کنیم بجز رد پا اثری از خود در طبیعت بجا نگذاریم.
محسن جعفری نژاد در این پیام آورده است: همانطور که می دانیم در فرهنگ غنی ما ایرانیان به طبیعت نگاه ویژه ای است ٬که این نگاه را می توان در ابیات و ترانه های فارسی که بیشتر الهام گرفته از طبیعت هستند را به خوبی دید.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای سفرهای نوروزی است.
طبیعت بکر و زیبا در سرزمین برف و آفتاب ، اماکن تاریخی، چشمه ها و تفرجگاه‌های بکر، آبشارهای مفرح و رودخانه های خروشان درکنار پوشش انبوه جنگل های سرسبز بلوط و رایحه خوش بوته های کوهساران از جلوه های بدیع و زیبایی های خداوندی استان کهگیلویه وبویراحمد بود که در روز طبیعت میزبان گردشگران زیادی از استانهای همجوار بود.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.