به گزارش ایرنا، وضعیت بحرانی استان کهگیلویه و بویراحمد باعث شد استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران و مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان و عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان های هشت گانه، واحدهای کشیک شبانه‌روزی خود را فعال کرده و در آماده باش کامل نگه دارند.
بنا به تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد مقرر شد تا پایان تعطیلات نوروزی تمامی مدیران دستگاه های اجرایی در محل خدمت حضور داشته و نسبت به تجمیع امکانات و ارسال کمک ها اقدام کنند.
بارش از ظهر روز یکشنبه در سراسر کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و در 48 ساعت گذشته بی وقفه ادامه داشت و مسئولان این استان برای کاهش خسارات احتمالی سراپا آماده باش در خدمت مردم بودند.
با تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده توسط استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دستگاه های اجرایی تا پایان این موج بارشی هیچ گونه اتفاق ناگواری روی نداد و بارش این سامانه به سرآمد.
از روز گذشته تاکنون به مردم استان آگاهی بخشی و هشدار های لازم داده شد تا خسارت های ناشی از آن به حداقل ممکن برسد.
به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با خسارت های احتمالی در این استان از روزهای قبل برنامه ریزی شده بود و دستگاه های ذیربط وظایف خود را بخوبی انجام دادند.
علی محمد احمدی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با موج جدید بارش های سامانه جدید در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ستاد مدیریت بحران این استان تشکیل شده و پیش بینی می شود این موج جدید با بارش و آورد آبی بالایی در استان همراه باشد.
وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای مناطقی که احساس می شود بیشتر در معرض سیل گرفتگی و در مسیر رودخانه ها قرار دارند اندیشیده شده و به کمک دستگاه های امدادرسان جمعیت آنها جا به جا شده اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باهمکاری دهیاران و بخشداران منازل واقع در روستاهای مسیر سیلاب در استان تخلیه شده و خانواده ها در مکان های امن اسکان یافته اند.
وی عنوان کرد: روستاهای حادثه دیده و سیل زده توسط سامانه بارشی چند روز گذشته در شهرستان های مختلف طی چند مرحله از طریق بالگرد امداد هلال احمر و هوانیروز علاوه بر آذوقه، وسایل گرمایشی، خوراکی و پوشاک دریافت کردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و احتمال بروز خسارات، دستگاه‌های خدمات‌رسان و عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان های هشت گانه، واحدهای کشیک شبانه‌روزی خود را فعال کرده و در آماده باش کامل نگه داشتند.
وی با تاکید بر اینکه امکانات لازم برای مقابله با بحران مهیا شد، تصریح کرد: فرمانداران، مدیران، بخشداران و همه مسئولان اعضای شورای مدیریت بحران استان پای کار بودند.
وی تاکید کرد کرد: در روزهای گذشته راه‌ ارتباطی ۱۲۰روستا در این استان به سبب بارش باران سیل آسا و شرایط جوی نامساعد مسدود شده بود که با تلاش دستگاه های امدادی و خدمات رسان بازگشایی شدند.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با وجود بارندگی های اخیر در مناطق مختلف استان، ترافیک در همه جاده های ارتباطی روان بود.
سرهنگ بهنام ویسی پور اظهار داشت: با توجه به لغزندگی‌ها جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد رانندگان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.
وی افزود: رعایت نکردن سرعت مطمئنه، گردش به چپ و رعایت نکردن فاصله طولی از جمله مهمترین عوامل تصادفات جاده‌ای است.
سرهنگ ویسی پور ادامه داد: محور یاسوج _شیراز و یاسوج_سرفاریاب به چرام مسدود است و رانندگان باید از جاده‌های جایگزین استفاده کنند.
وی عنوان کرد: مردم و مسافرانی که از استان فارس قصد سفر به کهگیلویه وبویراحمد را دارند تا اطلاع ثانوی می توانند از مسیرهای منتهی به مناطق جنوبی از سمت قائمیه ، نورآباد -بابامیدان نیز تردد کنند.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: همچنین مسیر جاده کاکان از سمت آبشار تنگ تامرادی که از مسیرهای قدیمی است نیز می تواند راه دسترسی و گزینه دیگری برای مسافران و مردم استان فارس در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بیشترین بارندگی سامانه بارشی روز گذشته تاکنون در استان تا ساعت 16 و 30 دقیقه امروز دوشنبه در یاسوج با 76.7 میلی متر ثبت شده است.
ولی بهره مند اظهار داشت: بارش های سامانه اخیر در کهگیلویه و بویراحمد از صبح روز گذشته آغاز شده و بارش تا بامداد روز سه شنبه در سراسر مناطق این استان ادامه دارد.
بارش های سیل آسای سامانه بارشی هفته گذشته در کهگیلویه و بویراحمد خسارت های فراوان به بخش های مختلف از جمله واحد های تولیدی پرورش ماهی، امور زیربنایی، راه ها، تأسیسات و سایر حوزه ها به ویژه راه های ارتباطی روستایی این استان وارد کرد.
بارندگی ها و جاری شدن سیل هفته گذشته، در برآورد اولیه بیش از 10 هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی این استان خسارت وارد کرده است.
طغیان رودخانه ها و سیل همچنین سبب بروز خسارت های چشمگیر به عشایر و روستاهای این استان از جمله روستای آبیدک زیلایی در شهرستان بویراحمد شد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.