سرهنگ کیقباد مصطفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صبح روز دوشنبه پنجم فروردین ماه 98، با ورود سامانه بارشی در کشور، معابر کهگیلویه و بویراحمد دچار آبگرفتگی شدید و اختلال در رفت و آمد شد.
وی افزود: از ساعات اولیه آبگرفتگی معابر و وقوع سیل در برخی از نقاط استان، نیروهای پلیس در کنار سایر نیروهای امدادی، با حضور در مناطق آسیب‌دیده از سیلاب، روند امداد و خدمات‌رسانی را آغاز کردند.
سرهنگ مصطفایی با اشاره به وضعیت جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در بارندگی‌های اخیر، طول 500 متر از کوه در کیلومتر 20 محور یاسوج _ شیراز مله‌شوره، رانش و ریزش کرد که در همان ساعات اولیه از طریق رسانه ملی، محورهای جایگزین به عموم شهروندان و مسافران نوروزی اعلام شد.
وی محور جایگزین یاسوج به شیراز را محور یاسوج- بابامیدان- نورآباد ممسنی و یاسوج -کاکان - سپیدان و جاده قدیم یاسوج- شیراز اعلام کرد و افزود: در این محور، کار ریزش و رانش برداری سنگین است و زمان بازگشایی این محور، مشخص نیست.
جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رانش و ریزش کوه زمانی رخ داد که خودرویی در حال عبور و مرور نبود و خوشبختانه تلفات جانی به همراه نداشته است.
وی در ادامه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور درخصوص شدت و مدت بارش در جنوب و جنوب غرب کشور و طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب امروز یکشنبه و فردا دوشنبه با تاکید بر آمادگی، هوشیاری، بسیج نیروها و امکانات اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر نیروهای پلیس استان برای مقابله با حوادث سیلاب احتمالی و امدادرسانی، از آمادگی کامل برخوردار هستند.
سرهنگ مصطفایی به عموم شهروندان و همچنین مسافران نوروزی، توصیه کرد که از مسافرت‌های غیرضروری بپرهیزند و در صورت ضرورت، تمهیدات لازم را برای در امان ماندن از خطرات احتمالی سیلاب و آبگرفتگی معابر، پیش بینی و از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جداً خودداری کنند.
جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تمامی فرمانداری‌ها، دستگاه ‌های دولتی، خدمت‌رسان و امداد و نجات، نظامی، انتظامی و آموزش و پرورش، پای کار هستند اما مردم همچنان باید به هشدارهای ستاد بحران، توجه کنند.
سرهنگ مصطفایی، تأمین امنیت مردم در حوادث طبیعی را مهم‌ترین وظیفه پلیس دانست و گفت: مردم اطمینان داشته باشند نیروهای پلیس، همواره با تمام امکانات و تجهیزات برای تأمین نظم و امنیت و خدمت‌رسانی در کنارشان هستند.
جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست همکاری لازم را با نیروهای پلیس راه داشته باشند و توصیه ها و هشدارهای هواشناسی و پلیس را جدی بگیرند.
بارش های سیل آسای سامانه اخیر در کهگیلویه و بویراحمد خسارت های فراوان به بخش های مختلف زیربنایی، راه ها، تأسیسات و سایر حوزه ها به ویژه راه های ارتباطی این استان وارد کرد.
طغیان رودخانه ها و سیل همچنین سبب بروز خسارت های چشمگیر به عشایر و روستاهای این استان شد.
میزان بارش در برخی مناطق همچون قلعه رئیسی کهگیلویه حتی به بالای 360 میلیمتر گزارش شد.
9868/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.